bibetibobitibooo

Alltid när man bodde hemma och inte hittade skolböcker, smycken m.m så hade man alltid sån tur att skylla på andra familjemedlemmar för att dom slarvat bort sakerna (då jag dela rum med min bror) men nu när man flyttat hemifrån så går det inte riktigt till så. Jag kan ju skylla på Simon men när han inte ens vet hur bokjävlen ser ut (lika lite jag) så funkar inte denna plan-B. Jag har två prov i psykologi men hittar inte boken. Jag har mitt projektarbete att göra om men har inte gett ut alla enkäter än så kan inte direkt påbörja arbetet. Jag kan läsa klart engelskaboken och Slash bok för att iallafall göra något men nu när jag tänker efter kan jag nog svara på alla frågor då jag redan läst boken en gång innan.

Något mer som jag inte förväntade mig när jag flyttade hemifrån var städningen. Jag hade ju överaskat Simon när han kom hem på jobbet och städat när jag var "ny" och sovit över här och även om han sa till mig att låta disken stå osv men gjorde det ändå. Men nu när jag bor här så blir ju allting dubbelt så mer disk, tvätt, dammtussar och matkladd. Och problemet blir att jag kan inte plugga om det är rörigt (vilket är alltid). Och när jag väl är klar med städningen så har halva tiden gått och jag har mindre tid att plugga. Så tänk på det när ni andra flyttar hemifrån: ta disken så fort du ätit klart, torka upp på borden efter ni ätit istället för att vänta några timmar så det hunnit torka in och sätt tvätttid ofta då när man väl är nere o ska boka tid tar det dagar innan man får sin tid!

Men nej, nu ska jag gå och läsa engelska och äta morötter med dip! MUMA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0