1juli - startskott

ja, då var det julimånad och nu är det dags för mig att få min kropp att må bra igen!
som ni säkert förstått är mitt lilla projekt väldigt viktigt för mig och handlar alltså om att komma i så bra form som möjligt.

varför?
Att sitta och vara sugen på godis, cola, skräpmat, karameller och kakor exakt hela tiden är inte något jag trivs med. Senast igår hemma hos mamma letade jag kakor och hitta till min lycka Ballerinakakor och fick en känsla som jag bara kan beskriva att jag blev lättad att jag hitta något. Ska det vara så? Att man känner att man MÅSTE ha något annars blir man ledsen? Att hela tiden ha detta ha-begäret om att få en kaka eller två.
Magen ska vi knappt tala om. Magknip, gaser och spändhet till max.
Armarna har ingen struktur och bara är där. I min blommiga långklänning som jag älskar kan jag inget annat än att känna mig som en olagad kasslerbit som fortfarande har "nätet" på sig och köttet tränger igenom.

Något jag också vill poängtera är att jag menar inte att det är fult att vara lite större. Jag är inte så stor men jag är bara väldigt mycket i oform. Det finns dom som trivs såhär, att kunna njuta av varenda matbit dom får i säg och skiter i vilket och är ändå trygga och självsäkra i sig. Men jag är inte en av dom. Jag vill självklart kunna äta det jag vill, men i dagens samhälle går inte det. Om jag förklarar det såhär: för flera tusen år sen kunde man nog äta vad fan man ville för kroppen tog ändå hand om det man stoppa i sig, men då fanns inte all skräpmat, socker, sötningsmedel och andra tillsatser. Det finns nu och våra kroppar är inte byggda på det viset att man kan äta exakt vad man vill och tro att kroppen gör sig av med det själv. Den behöver som sagt hjälp och på senaste tiden har jag ätit så mycket skit att jag verkligen känner av hur min kropp har fyllt sina lager men får ännu mer socker och fett så det blir som sagt en lagring på min kropp. Vi kan inte äta allting utan att röra på oss och det är något jag måste ändra på nu. Jag vill kunna trivas i mina kläder och ha på mig vad fan jag vill.

Jag kommer att lägga ut bilder, mått, vikt och alla känslor/tankar runt detta, och när jag menar bilder menar jag verkligen oglamourösa bilder där jag verkligen visar den "nakna sanningen". Detta är något jag inte sett någon göra innan, att lägga ut bilder på hur man verkligen ser ut men nu skiter jag i vilket för förhoppningsvis inspirerar man någon.


vad hände här?
här på bilden har jag bara slappnat av och hade jag inte hållt en hållning
när jag går så hade jag sett ut så. (jag brukar alltid sträcka på mig och in med magen)
men här på bilden har jag låtit bli.
det är inte mycket jag pratar om men man ser ju faktiskt skillnad
och jag trivs inte med hur jag låtit min mage bli.
bilden till vänster är nog 3år gammal och dom andra från idag. 
armen är ju inte stor men bara väldigt oformig.

 
hur?
Såhär hade jag tänkt mig:
- Träning: powerwalk och gym. ska försöka få tag på ett par inlines också.
- Mat: rensa ut i köket, ta reda på fakta om bästa maten och sedan handla den ofc. ta reda på nyttiga och bra tips på måltider, äta oftare men mindre portioner.
- Tidningar och böcker: man kan aldrig läsa för lite, även på internet men man vet aldrig om den infon är korrekt men jag har samlat på mig lite tidningar om tips och bra smått&gott samt en bok.
- Vila: vila och sömn får absolut inte gå utför!

Så smart som jag är så har jag införskaffat mig ett block som kommer handla om bara detta projekt! Där i har jag skrivit:


och jag har även rensat ut men har lite kvar eftersom Simon och kommer äta som jag direkt :P vi bor ju faktiskt två här och ja, det blir lite svårare för mig men det får väl bli en utmaning!

Träningen finns såklart också uppskriven! detta ska följas och är jag bortrest får jag ut och gå istället och träningen ska vara på morgonen så jag kan förbränna hela dagen(för dom som inte fattar kommer förklaringen i ett annat inlägg) och jobbar jag morgonpass så blir detta på eftermiddagen istället. För dom som är intresserade ser mitt schema ut såhär:
Måndag: gymmet där det ska köras mycket kondition nu i början men avslutas med vikter (detta ökas på efter ett tag men fokuserar först på konditionsträning)
Tisdag: powerwalk, jag har min lilla runda som är rätt lagom på 8km men detta kommer ju variera beroende på tid och om jag vill gå den rundan eller hitta en annan.
Onsdag: gymmet, samma som på måndag
Torsdag: ännu en powerwalk.
Fredag: gymmet.
Lördag: helgen och veckans sista träningspass görs bara en powerwalk här med.
Söndag: VILODAGEN! viktigt!!

när jag är på gymmet kommer det fokuseras mycket på konditionen då jag känner att den gör mest nytta men för att få bästa resultat kommer varje gympass se annorlunda ut för annars vänjer sig bara kroppen och jag bygger inga muskler eller nånting.
Nu i början kommer jag bara fokusera på konditionen och gymkortet köps inte förren om en månad då jag bara vill fokusera på promenader och kommer igång i lagom takt.

För att verkligen behålla min motivation måste jag ha något att se fram till.
Jag måste faktiskt ha bilder, bilder på hur man skulle väldigt gärna se ut som kroppsmässigt. Jag ska göra mig ett litet collage för att motivera mig själv och fullfölja det jag vill uppnå.

Maten är en klurig sak. Kolhydraterna ska dras ner och energin komma skall. Jag har velat fram och tillbaka om man ska ta och försöka på sig LCHF-dieten men att käka fettiga bacon och stekta ägg på morronen kommer jag inte tycka om så därför säger jag att jag inte ska gå på någon speciell diet utan bara skära ner på kolhydraterna och äta fett (typ som LCHF fast inte till frukost)
Dock kommer jag faktiskt skriva lite olika saker man kan göra. Lite tips både på mat, bilder, dieter osv för att göra det lite mer intressant och inte bara mina utbrott pga sockerminskning :P hehe

Mina mått och vikt JUST NU:

Midja: 94cm
Rumpa: 104cm
Lår: 59cm
Armar: 34cm

Vikt: (vikten just nu kan jag inte skriva in då min våg vägrar att fungera men när jag vägde mig för en månad sen låg den på närma 65kg och med tanke på allt skit jag ätit sen dess så skulle jag gissa på mellan 66-67kg.)
Siffrorna på vågen bryr jag mig inte om men ändå lite viktigt att veta var man ligger så man inte går ner för mycket och ligger på en jämn nivå när man ska förvandla sitt fett till muskler.

Nu tror jag att jag har fått med allt! Håll nu för fasen tummarna för mig, NU KÖR VI!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0