Mina vilja-ha varor

Något jag vill införskaffa mig på de närmaste veckorna är:

- Inlines. Jag vet om att Simon har ett par i källaren men jag vet inte hur gamla/bra/hållbara dom är men ett apr inlines ska jag ha.
Skitmysig träning, bara rulla fram längst gatorna med mysig i öronen, ha solen på sig och få lite färg om man har korta shorts och bandeubikini på sig. Speciellt att åka längst Skälderviken där man ser stranden och hamnen.
Jag har sökt runt lite på internet om varför jag ska införskaffa inlines och hittade detta:

  • Belastar knän och leder mindre än exempelvis löpning.
  • Perfekt transportmedel som omväxling till promenader/cykel.
  • Förbränner mycket energi eftersom att det är jämn fördelad
    träning över hela kroppen om du åker på rätt sätt.
  • Stärker särskilt bäcken, höft- och lårmusklerna men även coremuskulaturen
  • Bra träning för ditt balanssinne


  • - Hopprep. Varför i helskotta har jag inte införskaffat mig ett hopprep?! Sån träning man kan göra här hemma ju om man inte kan göra uteträning för att vädret hindrar en.

    - Zumba. Detta är något som blivit väldigt uppmärksammat över världen. Simon har ju både ett Wii och PS3 så jag funderar på att kolla runder här på internet och se om jag kan få tag på ett. Mamma har redan ett men hon har bara det till Xbox så det kan inte jag använda här hemma.

    - Handledsvikterna. Just bara för att få igång armarna vid promenader. Som sagt, jag har inget att förlora.

    - Yogaboll. Ni vet dom där blåa stora gummibollarna? Finns skitbra och många övningar man kan göra hemma i sitt egna vardagsrum! Var på en sån kurs på F&S om just denna boll och satan i gatan vad det fick igång bukmusklerna! Alltså: Yogaboll= super för magen!

    - Gymkortet. Detta ska fyllas på då jag tror det kan bli snyggt att trimma musklerna så när man går ner så syns musklerna lite igenom.

    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0