my own thoughts..

rädd för att misslyckas

rädd för att tappa kontrollen

rädd för att tappa min närmaste

rädd för att hamna på fel spår


kan nog sammanfatta det jag har just nu, jag kan säga att det är inte alls roligt i början av detta projekt! Det är verkligen kämpigt och frustrerande när man inte ser resultat direkt men som sagt så ger jag promenaderna och en löpning här och där en chans på 3veckor tills jag kan utöka mina tillgångar och kunna få använda gymmet, är det så att inget har hänt på dessa 3veckorna så vet jag inte vad jag gör. Idag är en sån dag där allt är hopplöst, undra om det är bakfyllan som snackar?

Vädret är ju inte heller på topp så blir en lång kvällspromenad ikväll där allt i huvudet ska rensas!

Men vad är egentligen hälsa och lycka?
Är det att vara smal? Att kunna springa långa mil? Att kunna äta vad man vill utan att gå upp? Att inte kunna ta sig från soffan och ostbågspåsen? Är det att kunna sitta med böjd rygg och ha en slät mage eller en sån som man kan räkna groparna?
Jag vet faktiskt inte, men får mig är det nog att trivas med sig själv. Oavsett kroppsform eller siffrorna på vågen. Det är nog bara att trivas med sig själv. Att kunna göra vad man vill, att alltid känna trygghet i sig vart man än är och inte känna sig som en alien, det är nog lycka.
Det är nog bara att trivas med sig själv. det är hälsa.
och tyvärr är inte min hälsa på den nivå jag vill.

kämpakämpakämpakämpa är det enda jag kan trycka in i huvudet, det är ju så värt det i slutändan om jag väl lyckas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0