tjugofjärde maj tvåtusenelva



i aprilmånad 2009 var jag på en hemmafest med två av mina tjejkompisar,
grejen var den att dom som hade festen hittade jag medvetslösa
i TV-rummet eftersom dom hade tuppat av för att dom var höga.
samtidigt smsade jag med en kompis/chef om denna fest och han gillade
det inte alls så jag blev bjuden till hans fest hemma hos honom.

jag hinner sätta mig i soffan och ta en klunk
när en annan kille precis kommit till festen och sätter sig mittemot
mig på andra sidan bordet. Jag lägger inte så mycket märke till honom
förren han stod utanför toan när jag skulle gå ut och
retade mig för att mina ögon var tårsprängda och att jag
tydligen skulle ha spytt inne på toan (detta tror han fortfarande)
och då hade egentligen inte heller lagt märket till honom.
Inte heller när jag klev in på Tres nån timme senare och han satt
där med en annan kille och gav mig hans visakort och
bjöd mig på en drink.
Inte ens då hade jag förstått att denna killen raggade på mig.
Han hade tillomed försökt bjuda hem mig
hem till honom efter krogrundan men jag hade inte uppfattat det.
Dagen efter fick jag ett meddelande på facebook där
någon hade skrivit "är du lite marinerad idag?;)"
eftersom jag tydligen hade druckit rätt mycket.
och det hela fortsatte med att jag längtade/väntade
tills klockan blev 23 på kvällen och killen loggade in på chatten efter jobb.

vad jag inte visste är att han inte vanligtvis brukar logga in så sent efter jobb
men att han själv längtade tills att komma hem och se mig inloggad på chatten.
denna killen var Simon och här sitter jag 2 år senare, sambo med honom
och har aldrig känt mig så trygg i hela mitt liv som med han.

24/5-09


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0