projekt 2011

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så vill jag påbörja ett litet projekt som redan har småbörjat lite.
Jag ska försöka förklara lite nu hur jag hade tänkt gå tillväga, vad det är för projekt och varför.

Projektet är:
Jag ska på obestämd tid försöka få min kropp i form igen. Jag vet om att det kommer ha sina upp och nergångar, blandade känslor, dålig motivation, klagomål, glädjetårar när jeansen sitter bättre än nånsin, osv osv.

Hur jag ska gå tillväga är:
- gymmet
- powerwalk
- mat
- piller

När jag säger "piller" så menar jag tillexempel Krom (ska ersätta sötsuget), berocca och andra vitaminbrustabletter men sen vet jag inte om jag ska prova på ett piller som förbränner fett snabbare men jag ska tänka lite mer på det.

Varför?:
Jag har alltid rört på mig. Jag har simmat hela mitt liv men hoppa av när jag var 14år. Efter det dansade jag i ett par år från och till men där kom skolan i kläm och jag åt inte bra och fick lite problem.
Jag måste röra på mig för att må bra, jag trivs inte med mig själv annars och på senaste halvåret har jag inte gjort ett skit!
Magen ska trimmas, "kebaberna" ska slätas ut och rumpan ska minskas (mamma brukar säga att hon blir sjösjuk när hon går bakom mig, tar det som en komplimang men vill ha mindre). Nu kommer jag säkert få en massa kommentarer som "men man ska vara nöjd som man är!" och ja, självklart men om jag inte nu trivs med det då? Ska jag bara låta mig själv vara som jag är nu bara för att göra andra glada? NEJ!

Jag kommer att ha med:
- tips, en gång i veckan skriver jag ett tips jag har som hjälper mig att komma i form
- bilder både före och efter projektet men självklart bidler därimellan.
- skåpsrensning och handla mat för allting börjar i mataffären.
- ha motivationsbilder
- berätta om återfall och känslor runt det
- jag kommer försöka vara så öppen som möjligt och märker jag att det får fler läsare kommer även frågestunder dyka upp här i bloggen.

Målet med detta är att jag ska kunna vara nöjd med mig själv, trivas och må bra. Det gör jag inte direkt nu. Jag får panik ibland för att jag inte tränat. jag vill inte bli pinnsmal, jag är redan smal men hade gärna velat ha lite mer muskler och lite tightare, och att dra in detta i bloggen och få andra att kanske inspireras att göra samma sak.


Ni håller väl tummarna för mig eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0