ännu en sån där ta hand om boendet-dag

Har varit uppe sen 8, kan inte sova så länge efter att Simon pussat mig hejdå och lämnar mig för jobbet.
Har hunnit fixa ett konto på Mina Sidor angående mitt abbonnemang och fick se min faktura som är på väg hem till mig som inte kan vara mer än fel så vi får se. Ändrade min faktura så jag skulle få det billigare och då frågade jag dom om min faktura skulle se konstig ut nu och vara skyhög men nej det skulle den inte men här ligger den på nästan 700kr.. 300 mer än det ska vara!

Kan säga att jag har inget intressant att skriva, det enda jag har i tankarna nu är:
- jag vill träna
- jag vill handla nyttig mat och fylla skåpen
- jag vill att det ska vara juni nu så jag kan få min lön
- jag vill träna
- jag vill få svar från de vi anmält oss till nya lägenheter

ja det är mycket jag vill men man kan inte få allt här i livet. Jag har lite kaos här just nu om hur jag ska ta hand om mig själv och rätta upp mig lite, jag brukar alltid hitta lösningar och vägar att göra det enkelt för mig och "jag kommer undan". Men det har jag inte gjort nu. Det är inte roligt att man flyttat hemifrån och sedan såfort man kommer hem från ett jobb i Thailand och har inga pengar att leva på så man få låna av sin mamma istället tills lönen kommer. Det enda jag hör är min mammas röst "du flytta hemifrån för tidigt utan jobb!" (jag hade jobb men dom hörde plötsligt inte av sig fast dom sa att jag skulle få jobba) och ja, jag kanske flytta ut för tidigt men jag hade inte kunnat flytta hem igen för nu har man ju vant sig vid att ha sitt egna och jag och mamma hade tagit kål på varandra då tror jag. Hon är nog inte så van att jag börjat säga ifrån/emot henne och det skulle bara krocka.

Aja, en powerwalk och ett samtal samt tvättid står på schemat idag. Jag kan inte mer än säga att jag låter som jag vore en 3barnsmamma med en jobbande man som aldrig är hemma och jag sitter hemma om kvällarna med raklödder på överläppen och håret rullat och jag har en korv på pinne i handen... framför Oprah.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0