tipp tapp, tvättstuge-tjuven är här!

Såhär känner jag mig just nu, tjuv. Sista tvätt-tiden slutar kl21 men just nu när kl är över 22 så har jag smygit ner till tvättstugan och lagt in tvätt i maskinerna?!?! :O OHNO! Men seriöst, jag har ett par förstora leopardstring kvar och det känner inte jag riktigt för att ha på julafton som vi ska fira med mamma imorgon med tanke på att mamma jobbar den riktiga julafton(pappas jul) och jag måste ha kläder! Annars hade vi inte fått tvätta förren den 29 och det är bara tre dagar innan vi åker, hur fan tänkte vi där?! Hinna packa sista dagen eller vadå? NEJTACK!
Så jävla svårt att få tvätt-tid på vårat område för såhär går det till: En spanjorska går ner och försöker få tvätt-tid inom de senaste 48h, hon ser på tavlan att det inte finns någon ledig tid och då går hon upp till lägenheten igen, tar upp telefonen och ringer halva området till släktingar/vänner för att få reda på vem som har tid inom de 48h hon önskar, där hittar hon en eller flera och denna klungan av upptagna tider blir bara större och större då denna omkretsen verkar ta upp ALLA tider.
© Jojo Falk

förresten så kom jag på några punkter till:
-fixa så jag får in min lön som kommer i januari på rätt konto!
-fixa allt klart till adressändring
-fixa ny musik på iphonen! speciellt lägga in alla bra Queenlåtar som jag typ lyssnat på sen lunch idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0