anything you can do I can do better

Mitt lilla inlägg idag ska handla om mobiltelefonens nya talesätt. typ.
Senast igår kom jag att tänka på detta, att mobilen gör väldigt mycket i vår omgivning. Ni vet när man skaffat "gratis-sms" och smsar hellre än att ringa och slösa pengar, och man frågar en person en seriös fråga typ som "är du sur på mig?, vill du träffa mig mer? gör du slut?" m.m och man får inget svar tillbaka.. Hur mycket något sånt litet kan ta ens energi som ett ynka sms! Eller när man pratar om någonting på sms, och man plötsligt får en "aittyd" med i det man får i smset av den andra personen när den personen egentligen inte menar något illa.
Det blir mycket missförstånd mellan personerna, folk tar det på ett fel sätt och det slutar med att man börjar bråka.
Man ligger bara och väntar på ett svar när tillslut frågorna kommer upp i skallen:
* smset kanske inte kom fram
* personens mobil har kanske dött
* pengarna på mobilen kanske tagit slut
osv osv. och att man ens orkar hålla på sånt här förstår inte jag längre. Varför har vi det så svårt att prata mot varandra i samma rum?

Är inte detta väldigt onödigt? Är det så vi kommunicerar med varandra i dagens samhälle? Vissa går ju tillochmed och bara undrar hela dagen lång vad man gjort för fel och är folk sura på en, känner ni igen er? Man vill inte verka för på och tjatig så vad gör man? Skickar man ett sms igen och frågar varför man inte får svar? Skiter man i det tills man träffas nästa gång? Skiter man totalt i det och börjar bli sur ju längre tid det går eftersom man fortfarande inte fått svar och det hela slutar med att man är otrevlig och sur på personen i onödan(eller nödan beroende på om personen är sur på en) eller ska man skita i det, vara som vanligt när man träffar personen och är trevlig och signalerar lite att hon/han kan göra vad den vill med mig för att jag visar att jag inte bryr mig vad folk gör med mig?
Med andra ord så är något sånt här väldigt svårt och kan ställa till med mycket när det gäller sms.

Varför gör man det så svårt och inte bara träffas oftare och pratar istället? Kanske för att skolan tar för mycket tid, man har jobb eller så vågar man inte träffas öga mot öga eller så är vi för lata. Eller så prioriterar bara folk fel saker. Tror att alla ska höra av sig till en och att man själv inte behöver göra något, stänger in sig och öppnar sig inte för de vänner man har(om man har kvar några efter det lilla man visar bry sig), den är oärlig och säger inte vad den tycker om folk och då får dom stå ut med att man är där eftersom man tror att det är okej.
Men sen måste man också tänka på att den personen bara kanske vill vara ensam ett tag, i en fas den gått in i eller att dom bara haft en allmänt tradig dag där den känner att "snart spricker jag och skriker på VEM SOM HELST OAVSETT VEM DET ÄR,VÄN ELLER INTE!" (det är här du ska vara redo att ta emot en ursäkt direkt efter eller dagen efter för om något sånt händer så är det absolut inte ditt fel!!).
Låt sånt här inte ta på dina krafter, jag har varit med mycket om detta och det har säkert alla andra med och det är inte värt att slösa sin tid och energi på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0