ska jag visa mig? varför inte du också?



Tycker bara att du sårar mer än du försöker göra nytta.
Att veta att man är "bortvald" är väl inte så kul av ens gamla bästis. Men nu är jag det tydligen. Ska jag klandra? Kan jag klandra? Egentligen både ja och nej. För när man försökt ta kontakt, höra hur nya jobbet går, hittar hon en ny lägenhet osv men ändå aldrig får något liknande tillbaks, då börjar man tröttna och man slutar höra av sig. När detta händer dyker ju alltid någon annan upp för denna bästisen.
Men om man börjar tröttna på att höra av sig när man inte får svar eller något liknande tillbaka så slutar man ju. Så är det i alla lägen.

När man frågar varför man inte var bjuden på en väns födelsedag men en annan tjej var bjuden fast dom inte pratat på 6månader så fick man svaret tillbaka: "det var andra personer där som kunde orsakat sura miner."(med mig)
Jaha och du känner inte mig eller vadå? Att du tror att jag, på din stora 20årsdag, skulle göra till en scen med en person jag bryr mig " " såhär lite om var droppen. Är det inte alltid jag som sagt "jo men självklart ska han/hon vara med även fast jag inte kommer överrens med den. Det är ju din fest/kväll m.m!"???
Jag som varit där i vått och torrt för dig, jag som följde med din in till akuten med ambulans och sov sittandes i en fåtölj bara för att du inte skulle vara ensam? Ärligt talat så vågade jag egentligen inte åka med dig. Jag hade aldrig varit med om något liknande innan och sen sitta där i och inse vad som händer skrämde skiten ur mig. Men jag sket i att ha roligt på min 8e avslutningskväll för att Du Bad Mig att följa med. Den spenderade jag på hbgs sjukhus, för din skull.  Men du har inte ens tanke till att höra av dig och säga "nu är det såhär att jag fyller år, tänker ha en fest men jag vill inte orsaka en massa bråk bli inte sur för att jag inte bjuder dig för det är massa som inte är bjudna". DÅ hade jag ingenting att klaga över, då hade jag bara blivit glad för att du är ärlig, istället för att jag ska höra "är inte du bjuden? det är jag och jag har inte pratat med henne på 6mån?" från Elinor. Riktigt roligt.
------------------------------------------------------------------------------
Att sitta här 5år senare och inse att man kunde haft sååååå mycket roligare på sin avslutning i 8an med jocke,viktor, karro och alla dom andra och varit kvar i Lervik och haft skitkul men istället åkte med dig till HBGs sjukhus är verkligen PISS, för hade jag vetat att jag inte fått vara med och firat dig på din 20årsdag som jag velat genom alla år vi varit vänner så hade jag absolut stannat kvar i Lervik..Det är verkligen piss.
-------------------------------------------------------------------------------

Vem vet, vissa situationer är kanske inte som jag fått för mig, men eftersom du inte hör av dig eller sånt så har jag ju faktiskt bara min egna syn att se det på.
Ha det så roligt, trevligt att känna dig men att jag ska "hålla mig kvar" i en ynka liten tråd du inte håller av tänker jag inte göra. Men mina 100kr vill jag gärna ha tillbaka!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0