andra svenska inlägget, kommer bli många mer!

Måste bara skriva ett inlägg till,

Nu får även jag uppleva att våren kommer till Sverige, att se ut på hustaken från soffan där solen skiner och att höra fågelkvitter är precis vad jag behöver med min huvudvärk som smyger sig sakta på mig.
Jag trodde att jag skulle glatt vakna upp idag och börja fippla med kläder, smycken som ska upp och skinas, skor som ska ställas upp fint på skohyllan, städa och göra fint här hemma och bara känna mig allmänt svensk men så blev inte fallet! Soffan är mer än dunderskön och igår när vi kom hem till vårat lilla gula hus på nyatorg så öppnade vi ytterporten med ett gog nyhet för dom hade nämligen målat om i trappuppgången vilket kändes underbart för det kändes som att man flyttat till ett nytt ställe igen och man kände att man kan verkligen påbärja sitt vuxna liv nu och imorgon vankas det en promenad upp till jobbet för att förnya kontrakt och eventuellt prata högre lön och ärligt talat är jag både rädd/nervös och exalterad på samma gång för nu är det jag som bestämmer över mig själv och jag är den enda som kan forma mitt liv som jag vill = oberoende av någon annan. Jag hade ju aldrig i livet kunnat tro att vid 18års ålder äga bil och dator ihop med en annan plus flytta hemifrån och jag hade ju inte suttit där jag är nu om jag inte träffat Simon men just nu får jag nog trycka han lite åt sidan så han hjälper mig lite för jag har nog blivit lite lat och är inte alls lika envis som när jag var liten så jag behöver motivation till att flyga upp ur sängen och springa iväg till jobbet!

Att njuta av MTV, inte behöva oroa sig att internet dör närsom, inte behöva tänka ut vart man äter lunch goast och billigast, njuta av ett glas juice som inte är för starkt koncenterat, tankar på en ny familjemedlem som kommer om ett par månader, kommande tjejkvällar, slippa ha något på näsryggen som får spår efter solglasögonen, kisa för solen och slippa spändheten och huvudvärken, att handla på Maxi var tillochmed underbart, dricka Ramlösa, se all den svenska godiset i affären, ostbågar, sätta på en CD på högsta volym i bilen och bara komma tillbaka till verkligheten är skönt även om det låter supertråkgit för er att jag hellre just nu vill ha det såhär än att bo och leva ett liv i Thailand men jag är nog mer en sån tjej som nöjer sig med en semester på 2veckor och sen leva mitt Svensson-liv. Igår när jag satt och åt min första svenska lunch för 2011 så bara satt jag och kollade ut genom fönstret om vem man kommer stötta på, vilka ser man ute på stan? Att bo i en liten stad där man kan träffa allt och alla är precis det jag behövde just nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0