en spontan trip till Poda Island

Här ligger vi nu helt döda och utmattade!
Imorse fick vi reda på att bussen inte skulle gå idag heller så vi tog en liten ryggsäck med sololjan och handdukarna sen tog vi en longtailbåt till Poda Island! Kl var väl halv12 när vi kom dit med världens segaste båt som var nära att bryta sönder närsom och kl16 hade vi alla som åkt på den lilla båten kommit överrens om att det var en lämplig tid att åka hem och det var det! Fyfan vad vi har bränt oss, det går inte ens att beskriva hur röda vi nu ligger! Jag trodde man vande sig när man varit här i 3månader redan men icke sa nicke!

Vi kom hem, duschade och gick till en restaurang som heter Eden eftersom Simon sett att där fanns pyttipanna (antagligen svensk ägare). Supergo mat så den rekommenderar jag! Själv tog jag rostbiff med potatissallad och ni anar inte hur lugnt och sansat jag försökte äta så jag kunde vi i mig hela måltiden men hungriga som vi var ligger vi nu här och mår illa till Fred Flinta på Cartoon!

Bokat en till utflykt har vi med gjort, på tisdag åker vi och paddlar och snorklar på Hong-öarna! Men idag fick vi även reda på att den ena bron som rasat häromdagen är nu fixad så egentligen kunde vi om vi ville åka upp till Hua Hin men eftersom vädret blivit så bra här och här finns mer utflykter att göra så tar vi chansen och stannar här nere i Krabi (förlåt mamma!) fram tills den 5-6april om vädret håller i sig, sen tar vi flyget upp till Bangkok så hinner jag träffa Malin när hon anländer i Bangkok den 6!

(tyvärr är Internet så segt här så jag kan inte lägga upp bilder från idag, ni får dom imorgon istället!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0