Första dagen i Sverige för 2011

Ni anar verkligen inte hur mycket jag uppskattar svenska saker!
Vaknade med tuppen idag, bestämde oss för att åka och handla frukost, SVENSK FRUKOST. Det satt väldigt väldigt fint i magen. Ägg med kaviar, mildost, baconost, citronfil, multivitamin, skinka med gurkskivor och jaa redit svenskt!

När vi blev hämtade igår av mamma och vi körde runt i Ängelholm och ut mot Vejby för att hämta bilen så lägger man märket till såna saker man inte sett innan. Typ som man kommit till ett nytt land fast jag bott här hela mitt liv. Hann träffa hela familjen igår plus Simons plus min släkt på pappas sida eftersom han och min farbrors band hade spelning på kvällen där praktisk taget alla i släkten var så idag blir det bara att ligga på soffan med svenska kanaler, plocka upp resväskorna, rensa garderoben så man får plats med allt, har redan fixat tvättid imorgon, ta ett svensk skumbad, äta allting jag känner för(vi har redan planerat pizza, schnitzel, kinamat och kotletter som Simon fick hem igårkväll) dricka svensk pärondryck och bara vara.
Vi satt riktigt och njöt upp frukosten och när jag tog datorn och en filt för att förbereda mitt fall ner i soffan på min vanliga plats gjorde jag det med ett smil på läpparna! Kanske blir en tripp till min syster för att mysa lite med hennes lilla kula hon nu fått på magen, gud så mysigt det ska bli i sommar med en liten kotte!

Nej, nu måste jag kolla igenom mejlen som jag inte sett på två veckor, kolla igenom alla bloggar om jag vågar för blev nog ett litet beroende där ett litet tag. Imorgon väntas dejt med Maisie och på tisdag vankas det vin och hårfixarkväll med Elin och Carro innan Elin hinner flytta iväg för kurs till reseledare och innan hon flyttar till Grekland i ett par månader!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0