svar på tal

Vad äter du till lunch efter ett morgonpass?

Kött, sallad, fettig sås och oftast fetaost. Eller så blir det fil med frön, fullkornsbulle med skinka eller ägg&kaviar på. Stort glas mjölk eller två. Det brukar jag äta till lunch. Ibland blir det tillomed potatissallad till för det äter jag inte så ofta ändå.
Direkt efter träningen på väg hemåt blir det en banan och en drickyoghurt med hög fetthalt.

På tal om fett, jag och två vänner diskuterade det här me kolhydrater, kalorier osv osv och diskuterade vad som är bra och mindre bra.
Kalorier är ett gemensamt namn för "energi". Alltså kalorier som vi måste ha för det är dessa vi använder vid träning och håller igång oss. Om man då tänker som "Kissie" att hon tar mindre och mindre kalorier så att hon blir smalare och även tränar på detta så gör hon inte så mycket till sin kropp för då kalorierna bara sjunker så tappar hon ju bara energi till att kunna träna och bygga sina magmuskler som hon pratar om. Hon bryter nämligen ner sina muskler istället för att bygga. Det enda sätter jag kan säga att hon för sin "kalorienergi" från är sin jäkla sockerfria Redbull. Där har hon dock en poäng, inget socker. Då kommer vi till kolhydraterna..

Kolhydrater är som jag sagt innan ett gemensamt namn för sockerarter. Det är inte fett som sätter sig på magen, rumpan eller låren utan det är sockret. Fett hjälper bara till på traven för att förbränna sockret om man ska förklara det i enkel form.
Alltså publicerar jag nu att ja, klart man ska ha sina 2000-2500kalorier för att kunna klara av vardagen och om  man vill kunna ta sig till gymmet. jag varken tittar eller bryr mig om kalorier/fett då jag vet om att detta hjälper mig bara så feta såser, fet mjölk eller fet fil gillar jag bara.
Dricker mindre läsk, mindre godis, mindre potatis och knappt någon pasta för känner bara att pasta sätter sig som en deg i magen men pasta är väldigt klurigt för mig. Man säger att pasta både är dåligt för dom som inte tränar men bra för dom som tränar, det kopplar inte jag, kan det ha med att dom som tränar kan i stort sätt äta vad dom vill i lagom mängd eftersom dom ändå förbränner det dom äter på direkten och inte sätter sig på kroppen? Och att dom som då inte tränar sätter det sig direkt på eftersom förbränningen inte sätts igång?

Aja, jag får nog luska ut det lite bättre när jag har mer tid. Imorgon jobbar jag 7-15 och träning direkt efter det  men på kvällen kan jag nog försöka ha luskat ut detta mysteriet.

Något ni mer vill att jag ska luska fram?

Socker vs sötningsmedel
Förbränning
Matsmältning
Varför morgonträning är min favvo
Stretchning
Nedbrytning
Träningstips


???????????????????????????

Kommentarer
Postat av: Polly

Det hade jag jättegärna gjort om vi tränat på samma gym! Antar du tränar på F&S? haha :) Jag tränar på Träningsakademin och trivs som fisken i vattnet där! Annars hade vi ju kunnat träna lite tsms framöver, supersynd!

2011-08-14 @ 00:10:21
URL: http://extravagantdelight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0