1juli - 11augusti

Nej, känns som en evighet sen vi prata träning!
Tänkte ta upp lite hur det har gått för mig, hur har det känts?

Kan säga såhär att jag har varit extra känslig dessa veckorna som gått för all kritik om min kropp och mitt sinne. Jag har vänner som skämtar ganska mycket med mig för innan har jag bara skitit i allt och varit mer "tjejer pratar bara skit bakom ryggen, killarna säger det rakt ut till en" men nu beter jag mig mer som en tjej, en tjejig tjej. Bra eller dåligt? Det vet jag inte men skämten har jag dessa gångerna tagit åt mig av.

Jag tycker jag klarat av det väldigt bra! Kompenserar mat och dryck ganska bra, tar jag en kaka tar jag vatten till, tar jag en sallad kan jag ibland unna mig en cola och ibland tar jag bara något att dricka och då kvittar det vilken sort, vatten, juice eller kolsyrat.
Har känts hopplöst vissa dagar, saknat min lilla "knapp" som säger POFF men samtidigt börjat förstå att man inte kan få allting gratis.
Livet är inte lätt och ska inte vara det heller, misstag och snesteg gör oss starkare och kunskapsrika.
Lördag finns en dag i veckan, tyvärr blev det en liten Haribo-påse idag också fast jag hade lördag igår, och även ett glas cider som bara smaka redbull vodka så den får nog Simon dricka upp själv.

Har fått igång gymmet bra nu också, har börjat älska promenadbandet och crosstrainern, tror att om jag inte hade byggt upp allting steg för steg med koständring, collagebilderna, mått och sett resultat redan efter en månad utan gym kunnat stå där på promenadbandet i en timme som jag gjorde igår. Kebaberna börjar bli mindre, jag börjar trivas i mitt hem, älskar min sambo mer och mer för varje dag som går, börjar få en markerad midja och inte en bilring som säger tjut. jag börjar trivas med mig själv.
Att få godis eller inte kvittar, chips lockar mig inte, ostbågar dock är jag fortfarande svag för men inte fått tummen ur röven att gå och köpa några, kanske nästa vecka. Märker ni? Bara en sån sak hade jag i juni-månad tänkt "vafan har jag inte köpt ostbågar för?!?!?!?" Nu svarar jag "nej kanske nästa vecka, dom slutas inte tillverka bara för jag inte köper det denna dystra torsdag." Junimånad och det var bara 1.5månad sen och det har förändrats så mycket hos mig sen dess!

Det gäller att ha tålamod, veta att det tar tid men oboy vad den tiden kan bli underbar om
det blir vad man gör det till! Klart man tycker det suger att va på gymmet
och bara stå och lyfta skrot, men tänk istället att ha en vän att skratta med och turas om om maskinerna,
 ha bilderna i huvet på den fasta rumpan och den icke-skumpiga buken,
 armarna ser inte ut som en sumobrottare
och man kan sitta ner utan att visa rövspringan?!
jag säger att ge det en chans i 3månader och ser du inte resultat, känner dig
annorlunda, piggare, gladare så vet jag inte vad du gymmar eller tränar för

då gör du helt 100% ärligt fel!

Måttbandet, youtube&google, gymkortet och frukt är min närmsta vän just nu och jag vill inte mista dom!
Måste även påpeka att ska ni äta sötsaker gör det en gång i veckan för nu när jag inte dryckit cider/läsk på ett tag och gjorde det för ca en timme sen har min mage bara svullnat och svullnat!
Vänj inte av kroppen på sötsakerna för dom kommer ni inte undan för resten av
ert liv iallafall så håll fortfarande kvar dom men släpp in dom en gång åt gången.
har förresten också fått mindre gaser på tal om något trevligt!
fes ganska mycket förrut men nu känner jag hur min tarm börjar må bra igen!



imorgon kommer det komma upp svaret på Therecé fråga,
vad äter jag till lunch efter ett morgonpass?!
med detta säger jag gonatt!


Kommentarer
Postat av: Anna

Grymt Cia, you go giiiirl! ;D

2011-08-11 @ 22:04:24
URL: http://annaasvenssoon.blogg.se/
Postat av: De du ;)

Cia då, inte lägga ut sånna bilder? Men du ska inte gnälla, du har ju samma fina kropp som när ju träffades för några år sen ;) väldigt fin sådan!

2011-08-12 @ 09:22:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0