det kinesiska nyåret

Tyvärr så blir det inga bilder på det kinesiska nyåret med tanke på att det tydligen inte är så populärt här i Nai Yang! Den restaurangen vi satt och väntade på började plocka ihop vid 23-tiden och då undrade vi om det var värt att sitta och vänta en timme när inget alls kanske inte ens händer? Tror det är mer festligheter inne i Phuket town eller i Bangkok.
Men vi fick en god o bra middag också, men får faktiskt vänta lite väl länge på maten.. bordet bredvid oss kom innan oss, dom var fyra personer och när vi hade ätit vår mat i lugn och ro, hunnit smälta maten i en timme och ätit desserten DÅ kom deras mat.. utom en persons så strax innan vi gick kom den fjärde personens mat... men det var bara pommesen och ingen hamburgare till och detta hade dom väntat på i över två timmar, paha! Det slutade med att mannen gick över till restaurangen bredvid och fick mat efter 5min haha!

Nummer 9 är tydligen lyckonumret här i Thailand fick jag lära mig idag!
Vi skulle betala 550kr för middagen och allt (ca 100kr för två maträtter, två desserter, två cola o två öl är inte så pjåkigt) och skulle få 450 tillbaka men han fråga om vi hade en tia för han hade bara 460bath men vi hade bara 9kr men då sa han "it's ok because this is the luckynumber in Thailand!"



Thailändare må framstå som väldigt trevliga och ambissösa(stavning?)men dom kan samtidigt vara väldigt arroganta och taskiga. typ skratta bakom ryggen på gäster, säga taskiga saker på thailänska som man faktiskt börjar förstå nu, dom låter som theSims-gubbar men ändå fattar man lite vad dom pratar om, dom kan inte laga till en laxbit för idag försökte dom ge Simon salmonella.. tillomed jag såg att fisken var rå!

Förresten, jag fick upp huvudet att det är en lägenhet ledig där vi jobbar som man kan köpa. en stor lägenhet med takterass för den ligger på högsta våningen.. ni tror inte jag berättar det för Simon och han och hans pappa är dösugna på att köpa den? Hade varit trevligt med tanke på att man får en bra deal (redan talat med chefen om det hela) men tror inte det kommer bli av, det verkar för bra för att vara sant :P

Angående bilden så körde jag bil för första gången idag! Jag trodde inte jag tog med mitt körkort men det gjorde jag tydligen så idag blev det en tur att köra på vänster vägsida och sitta på höger sida i bilen och köra men jag tyckte faktiskt att jag rockade på det! ;)


Kommentarer
Postat av: Asgeirmia

Very nice and well designed web site. Great content and a fascinating read, keep up the good work and looking forward to more in the future.

2011-05-30 @ 19:20:07
URL: http://asgeirmia.blogminds.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0