en lista som fyller upp min vardag.

att gå till 7/11 för att handla frulle skulle jag icke gjort. nu ligger jag helt utslagen på sängen (som tur var hann dom städa när jag var borta) med äpple och vatten plus några ipren. vart så hungrig halva vägen hem igen att när jag kom tillbaka kände jag att svimningen var nära men jag hann in för att slänga mig ner på den nybäddade sängen.
skulle behöva gå upp till toaletten, hade ju tillomed laddat med en låtlista på spotify som skulle underhålla mig medan jag gjorde mina behov.. hehehe!

Nämn något som gjorde dig glad imorse: insåg att jag kommer få sovmorron!!
vad gjorde du kl08 imorse: försökte sova sen Simon lämna för jobbet, blev att jag läste ut en bok istället.
Vad gjorde du för 15min sen: leta efter denna lista och tryckte upp en äppelslice i käften.
det sista du sa högt: you didnt gave me toilettpaper and towels when you cleaned?
vad har du druckit idag: vatten och gott äre!!!
vad var det senaste du åt: äppelbitar i påse från 7/11. skitgoda, kan man inte tro!
vad är det för färg på din ytterdörr: på själva rummet där vi bor är den vit, annars är det glasdörrar på den stora entren.
vad är det för väder hos dig nu: solsken, 35grader och vindstilla. förstår ni nu vad som gjorde mig svimfärdig innan idag?
godaste glasssmaken: hm... är en sucker för dansk nougat, funkar alltid i alla lägen!!
tror du på kärlek vid första ögonkastet: ja det gör jag faktiskt, även om det inte var det med Simon (kan vara för att jag aldrig varit fullare någonsin den kvällen. förlåt mamma, pappa o mormor som läser detta haha men jag e inte ett änglabarn alltid!)
sover du tungt: nja skulle jag väl inte påstå att jag gör, inte här i Thailand iaf!
drömmer du mardrömmar: för det mesta ja, senast vakna jag panikslagen och bad Simon hålla om mig men först skulle han visa mig sina tänder så jag såg att han inte var en vampyr... :D
trivs du med ditt jobb: jobbet här i thailand är väl okej men just nu längtar jag tills jag kommer hem till mitt vanliga jobb som undersköterska som väntar på mig där hemma.
favoritklädsel: hmm.. just nu vill jag gärna ha tajta skinn/lackbyxor med ett vit, pösigt transparent linne instoppat i brallorna, bustier under i en blåskrikig färg samt stilettpumps i samma skrikiga blåa färg som bustiern.. helt fastnat för just det!
favoritlåt just nu: rihanna -s&m.
vad ser du om du tittar till höger: en låst dörr.
vad ska du göra härnäst: skita. ja faktiskt så är jag så ärlig att jag skriver det.
höger eller vänsterhänt: höger!
humör just nu: sugen på att duscha, fila och måla naglarna, noppa mina två regnskogar till ögonbryn och skaffa i långt rött hår!
favoritgodis: center, sodapopps, colaflaskor, geisha, marabou -passion/chilli, fruktmandel, nonstop
sommarplaner: betala av hela bilkostnaden. måste jaga jobbetider!!!!
hur många kuddar sover du med: en just nu(får inte fler av motellet) och där hemma 1 osså. egentligen två men simon kastar alltid ner den andra på golvet för vi har så liten säng!!
spelar du något instrument: nej men har en liten thing för piano.
morgon eller nattmänniska: inget av det, absolut inte morgonmänniska och på kvällen är jag alltid så trött, tillomed när jag ska ut för fest. Hamnar alltid på förfest-nicks eller tres- och sen bhof som jag bara är på i en timme innan hemgång! Minns när jag var där med thesse, malin o frida och musiken slutades att spela, jag fråga "vafan händer?!" fick svar tillbaka att det var stängningsdags! jag skratta och sa att det var omöjligt för jag är aldrig ute så länge! Men ack så sant det var. Då vart jag stolt över mig! HAHA:D
vad är viktigast för dig: forutom det vanliga svaret "familjen och simon" måste jag nog säga och vara egoistisk. just nu är det viktigt för mig att växa ekonomiskt, pusha mig själv till att betala av hela bilen fram tills slutet av sommaren och förstå innebörden av pengar. jag har lagt rätt mö pengar på väldigt onödiga saker!
är du kittlig: otroligt!!!!!
snarkar du: hahaha, snarkar, sparkas, sover med öppna ögon.. you name it! Hade varit kul att se Simons reaktion första gången jag sov över hos han hehheheheh!
stjärntecken: jag var vågen men efter allt prat om stjärnteckensbyte vet jag inte om jag blev jungfru eller lejon. jungfru måste det varit! men jag ser och säger att jag är vågen iaf. har alltid varit och kommer vara det även om detta "stjärnteckensprat" går igenom.
äckligaste insekten: kackerlacka, thailands stora skalbaggar, deras getingar som tydligen ska vara giftiga som as, vissa spindlar(beror på vilket humör jag är på)
längtar du efter just nu: jobba klart här i thailand och bara njuta av ledigheten!


1. jag försöker visa den klassiska "tummen upp"-poesen..
2. tyckte jag likna han pellejönsen från stefan&krister, han med baskern och oranga tröjan.. herregud hur jag kan inte komma på vad han heter?! jag som älskar s&k?!
3. fick precis en värk och råka klicka av på datan och fotta.. lyckat.se
4. visa dom förvånande goda äpplena!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0