en rakabajsare mellan jobbpassen!

Innan jag glömmer det: det jag skrev igår om körkort här, att man har två kort kan nog inte stämma sa min chef idag så han som sa det till mig måste ha missförstått mig. Men det jag fick reda på var att man går till en körskola faktiskt men det enda man gör är att ta bilen och köra någonstans där man backar, parkerar och såna småsaker sen är det klart, sen efter det har man bara 50frågor där man ska ha minst 40rätt sen får man bara sitt kort sådan.. Vad kan det ta, 3h?:P

Har iallafall jobbe-paus nu, jag och Simon blev nyss avsläppta utanför hotellrestaurangen där vi bor, köpte med oss...


fick ishink och allt med oss, haha! inte fått innan men man tackar! kan vara för att Simon köper så mycket öl!
Han minns inte ens att han själv äger en ishink där hemma.. smart där. "va? har jag?!"

För första gången sitter vi här ute på vår balkong, det är skugga nu på dagen men det är nog tur för svettas som en gris!
Något jag filosoferade på vägen hem från jobb var:
När man är i omklädningsrummet och folk är på toaletterna(har 2st där inne) så spolar dom en gång innan dom sätter sig, och ska dom bajsa spolar dom efter varje tolle och då menar jag varje tolle! sen spolar dom två gånger igen efter dom är klara. Och imellanåt använder dom en sån mini-dusch som finns på varje toalett här i Thailand. Jag fattar inte grejen? Jag menar, dom colaflaskorna vi köpte nyss är återanvända(man ser dom gamla etiketterna) och skrivpapperna dom har på jobbet är redan använda på baksidan men att slösa massa vatten för onödiga spolningar har dom tydligen råd med? :S Eller är dom bara ekonomisk smarta när det kommer till flaskorna och pappret? Svaret är egentligen JA men det med spolningarna kommer jag nog aldrig förstå för om deras ursäkt är "det är så små rör att man måste spola flera gånger för att få ner allt papper" så är det bullshit tror jag för bara från förra gången vi var här år09 fram tills nu är toaletterna skitbra och har bra sug. Jag slänger inte pappret i en papperskorg som man gjorde 09 och hittills har jag inte fått ett enda stopp, och då har jag ändå haft en väldigt dålig mage pga kycklingen här så det med att det kan bli stopp är bara skitsnack, pahaha!







lite bruna har vi väl hunnit bli?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0