längtar tills man kommer hem och får lägga in allt i garderoben!(a)



jag har aldrig varit inne på Tyras blogg innan men är glad att jag kikade in där för tusan vad jag diggade hennes stil! Älskar denna bilden, allting smälter ihop fast det är så olika färger!

Iallafall så har vi precis jobbat klart! Hann precis innanför dörren innan det började spöregna här men det är faktiskt skönt när det regnar, det svlakar av lite fast man inte är ute och jobbar!
För en gångs skull var det faktiskt riktigt roligt på jobbet, alla skratta, skämta, lärde sig thailänska och svenska, allt flöt bara på i ett och tiden bara rann iväg så nu är det bara 4dagar kvar innan vi tar helg igen!
UFFH, Tyras blogg fick mig att längta tills sista tiden som ska spenderas i Bangkok innan vi flyger hem, så roligt att ha en garderob som ingen annan har hemma i tråk-Sverige! Några måsten är ju jeans och olika sorters byxor som kan vara bra att ha, skor, smink, smycken, tekniska prylar(vi har lagt ett litet smått öga för en iPad här nere när vi hitta Apple-butiken i Phuket town.. men tror inte vi tar den för känns så onödigt när vi nyss köpt data och har varsin iPhone men det hade varit coolt!)
Nu läser min pappa och hans fru detta och tänker "ska hon lägga pengarna på sånt trams!?" och jaa, det tänker jag nog göra för då slipper jag/ni höra om alla mina sommarkläder jag köpt hemma så ni kommer klaga i vilket fall =) haha nej skämtosido men eftersom allt är så mkt billigare här så är det faktiskt lite ekonomiskt smart av mig!

För att vara leka lite språk-lärare idag så har vi några ord här:
Goong: stora vs små räkor
Gai: kyckling
Rue: eller
Gaeng: curry
Moo: pork
Nuae: oxkött
Talay: havsmat

sådär ja, nu har ni också fått lite mer IQ! Men innan jag avslutar så måste jag säga att thailändare kan fan inte köra bil för dom har varken upptäckt blinkersen eller backspeglarna! Men oandrasidan verkar det som att dom bara kan gå in i en körskola och betala en summa så får dom körkortet i handen.. verkar lite så och misstänker också att det är så.. det ska jag fasiken ta reda på imorgon!
Pappa ringde igår också när jag och Simon satt och svalka oss efter stranden och sa "ja du har fått brev där hemma, böteslapp!" tänkte bara vad fan har jag nu gjort?! "ja du hade kört på fel sida vägen!".. ha ha pappa!
På tal om att svalka sig så fy fasen vad ont jag hade igårnatt i ansiktet! Brändes och sved och kliade och frös! Kan  ju säga att jag inte vart lite mobbad idag på jobbet....alla bara "good morn..ÅÅH?!" -.-




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0