Mina föräldrar

Min mamma ringde igårkväll innan vi somna också! Längesen man hörde hennes röst och skönt var det! Det är faktiskt mycket här i Thailand som påminner mig om där hemma och min uppväxt, från BambooBar nedanför restarurangen spelar dom The Eagles som min mamma och pappa spelade när jag var liten så jag får såna barndomsminnan och glada tankar när jag hör dom! Älskar min barndom, har nog haft världens bästa barndom (förrutom vissa saker man fått reda på nu i senare år men ska inte låta det förstöras) och hatar mig själv att jag inte tog med familjevideon hit så man kan få se sina föräldrar!

Mitt behov just nu: ligga i mammas soffa, ligga med huvet på hennes rumpa så hon kan kamma håret lent på mig och trycka i mig ostbågar och chips med mammas goda Fresh Island-dipp till en riktigt chick-flick!


bild: Hembygdsparken 2010, sommaren då Babben uppträdde. Bilden hade pappa på fb så tänkte att den kan vara OK att lägga ut. Pappa, läser du detta och inte gillar det får du säga till!

Och har jag inte detta behovet har jag behovet att sitta i pappas TVrum med pizzakartonger och coca-cola, konsertvideos med Queen eller någon annan bra film, godisskålen och synen av pappas uråldriga, slitna tofflor som han haft sen vad, 1900-frös-ihjäl?! Nej min pappa är inte så gammal, inte ens 50 men nästa år smäller det! Får väl börja planera något bra redan nu för 50 är ju faktiskt en bra ålder och det ska firas! Tycker inte alls min pappa ser ut att vara 48. Inte någon av mina 2farbrödrar eller min pappa ser ut att vara i dom åldrarna dom är och då är min pappa äldst! Hade gärna lagt in en skitbra bild jag har där hemma på mig och min pappa men tyvärr har jag den inte på datan och sen är min pappa lite hård när det gäller bilder och internet. En bild där jag har på mig en rosa basker, sitter i pappas famn när han är nere i källaren och fixar och mamma eller någon har tagit ur en bra vinkel, var för det mesta nära pappa när han fixade med saker och ting. Var en liten pappas flicka när jag var liten, pojkflicka var jag också för den delen. När jag var runt 12-13 år blev min pappa väldigt överbeskyddande med internet, bilder, Efterlyst och såna program, hade det tufft ett tag men jag förstår varför han var hård.

nej, hade kunnat prata i evigheter om mina föräldrar och uppväxt men det får bli en annan gång!
Nu vill Simon skypa och jag vill ta ur mina linser! Imorgon är sista dagen innan helg som ska spenderas på Surin beach och HappyHour för en bra barkväll med mysiga soffor och bra musik har vi inte tagit åt oss att göra ännu!
Gonatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0