nu har vi bestämt oss..



Nu har vi bestämt oss, nu när vi sett så många mopsar här nere så kan vi inte låta bli att bestämma oss, Bacon börjar vi leta efter i höst, har redan hittat uppfödare så nära som i Helsingborg och väntar nu på svar om när de planerat sin nästa kull.
Tricket är att vi måste försöka hitta en nyfödd kull i slutet av december eftersom Simon kan vara hemma med den jan-feb-mars när det behövs som mest i början, han är ju ändå arbetslös dessa månaderna varje år så vi tycker att det hade varit perfekt!

Nu tycker ni säkert "men en hund är ett jättestort ansvar!" NEHE menar ni? Det vet vi redan, Simon är uppvuxen med hund och vi har redan haft en hund (som vi dock passa medan den riktiga ägaren leta ny ägare) och jaa, vi vet att det är mycket jobb och ansvar men bara för det så hindrar det inte oss. Det hade ju varit värre om Simon inte var ledig jan-feb-mars. Då hade vi ju fått vänta tills man var mammaledig eller pappaledig men nu har vi den turen.

Jag har inte gillat namnet Bacon innan, Simon älskar det men efter allt prat om mopsar och skit så drömde jag om det i förrgårnatt och vakna upp av att jag vant mig och börjat gilla namnet! Dessutom blir det perfekt när han varit olydig och man ska skälla eller kalla på han!
Allt blir som jag skrivit här, om det självklart inte blir så att jag blir av med jobbet, inte hunnit betala av bilen än och pengarna faller. Men vi får väl alla hålla tummarna!
Vi ska bli med mops!








Kommentarer
Postat av: Fanny

Underbart! bor ni i Helsingborg? om ni gör det får ni gärna komma på våra mopsträffar och prata mops med oss :) sök på helsingborgs mopsorden på facebook :)

2011-07-15 @ 10:35:52
URL: http://melkerpug.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0