var beredd på att långläsa...

Vart ska man börja? Tror jag får ta och skriva detta inlägg periodvis för satan vad mycket jag har att berätta! Nu är kl 09.40 hos er när jag börjar så ska vi se hur långt tid det tar för mig att skriva om allt.

Som sagt så är vi lediga torsdagar och fredagar, men inte blev det en sovmorgon inte, halv7 ringde klockan för att vandra till flygplatsen där vi väntade in Kecke och Carro med öl som "Välkommen till Thailand!" Fräsch start på dagen! Tog bilen till Dewa(där vi jobbar) för att käka frukost och sedan tog vi packningen till stranden där vi alla somna så mycket sol den dagen blev det inte! Kl14 skulle jag vara hos skräddaren men det fick ändras till 17 så det var bara hem och sova en liten stund till innan man packa väskorna, körde till skräddaren och sen var det bara att samla mod för det var lilla jag som skulle köra från Nai Yang till Patong via Phuket town.. Förrutom att vi hamna mitt i rusningstrafiken så var det faktiskt en enkel väg men gud vad thailändare inte kan köra! Hade velat kunna thai-språket mer så man kunde se om tidningarna skriver om olyckor eller vad dom skriver om.. Med tanke på brist på trafikregler och körkunskaper visar det lite på att dom inte bryr sig så mycket om man blir skadad/dödad och då skulle jag nog gissa på att tidningen hellre skriver om 3flodhästar som synts till mitt i en mataffär eller något..
Titt som tätt hamna vi på ett motell i Patong, och vi lyckas alltid hamna på de motell som bara har lediga rum kvar på högsta våningen..Blev duschning direkt och när man hoppats på att komma ut ur en kalldusch i ett varmt badrum för att inta ACn i stora rummet och den kyliga luften visade det sig att vi lyckats pricka in ett motell med ofungerande AC.. tummen upp.

Vi kom ut och satte oss och åt, helt plötsligt får jag en liten puss på kinden. Skitförvånad över vem det kan tänkas vara(är det någon jag känner??) så vänder jag mig om så är det en liten flicka som säljer blommor och pussar och jag kunde inte motstå så vi alla köpte varsin blomma! Vi skulle börja med att ta tuk-tuk till Håkans Bar men just då vart det faktiskt rätt så lugnt och när vi kolla på andra sidan gatan såg vi en marknad som jag och S aldrig sett innan och då har vi ändå varit i Patong hur många gånger som helst! man älsk-hatar Patong liksom! Så vi gick över dit och direkt blev jag förälskad! Det fanns allt och mycket billigare än dom som låg mer inne i centrum (Håkans Bar ligger utanför centrum) men med tanke på att allt redan var billigt kunde man inte pruta så mycket. Jag tar denna marknaden i punktform för tror det blir roligare att läsa:
- hitta ett stånd där dom hade fullt med plånböcker, parfymer, hårfönar, solglasögon, m.m och när vi frågar hur mycket en hårfön kostade(så behov av en hårfön som man sen kan slänga!!) så peka han på en skylt där det stod att allt på bordet kostar 79bath(ca 15kr) så vi slängde oss över bordet! Blev en parfym till S, USA-plånbok till Hanna och en hårfön till mig själv!
- Vi gick vidare och helt plötsligt ser jag en urgullig mops och jag som inte tänker efter slänger mig ner på marken och börjar klappa den.. dum-ass! Helt från ingenstans åker mopsens framtassar rakt ut åt sidan och den vinglar till (vi tänkte att ägaren som stod bakom oss hade gett den något) för när den väl kom på benen igen och inte såg ut som Bambi på hal is vingla den fram till Keckes ben, stanna och sen helt snurra åt andra hållet. Detta måste jag tilläga såg så extremt ut att vi alla blev helt oroliga och stumma för vi följde mopsen med blicken efter när den gick(läs försökte gå) efter ägaren.. gud så hemskt det var! Kände för att plocka upp han och slänga han i en stor vattenskål för efter ett tag insåg vi att den bara kan ha varit extremt uttorkad!
- Vi kastade pilar på ballongarna, träffa man 2 fick man en stor nalle och även fast det var skitstora ballonger lyckades vi fan bara träffa den ena så vi vann inget.
- JAG HITTADE MINA HÄNGSLESHORTS! har letat som en gris efter ett par i Sverige men helt plötsligt går jag förbi ett stånd som hade många en fast allting var bra i midjan så var dom alldeles för små runt låret så hade inte kunnat sitta ner men hon hade ett par som var stora där men måste nog sy in dom för dom ser ut att ha kommit från en gammal Biggest Loser-deltagare. Men jag fick dom!! Hitta ett par inne på Zaras i Sthlm som jag vart nära på att få av mormor men dom gick på 700kr och här fick jag dom för 50kr,, tur där mormor!
- Lyckades självklart trampa i nyutspottat tuggummi som hamnar under skon och lyckats kleta upp sig på min fot.. helt förtvivlad var jag och när jag fråga efter papper i ett stånd fick jag fan pröjsa för det så jag letade efter papper som redan låg på marken(jag vet,, ew men hade inget val) men det visade sig att jag hade ställt mig vid en säljare som hade papper som jag fick ta hur mycket jag ville, som tack köpte jag en tröja till S av honom, paha!
- Kecke skulle självklart käka stekt bläckfisk som visade sig vara doppad i curry-chilli liknande.. Bild på det kommer upp! Dagens bild!
- När jag stod och prova mina hängsleshorts kom S,K o C och sa att dom hade hittat en vän till mig så vi drar från marknaden och dom drog in mig på Håkans Bar igen, där står lilla Håkan! Bild på detta kommer också upp!
Stod och prata ett tag, skittrevlig kille men när han hade gått (körde till Karoon där hans andra bar är) och vi satte oss och tog en öl sa vi alla "trodde han var kortare!" haha! :)

Vi drog mer in mot centrum och bestämde oss för att skita i Banglaroad (just det, när vi gick genom Banglaroad,horgatan, fastna vi med Ladieboysen och även detta kommer på bild!) och gå längst affärerna vid stranden men det slutade med att vi såg att det var fest på stranden.. Kollade upp mot himlen och såg att det var fullmåne så då var inte festen lika överraskande längre. Vi gick dit och dansa lite, kolla på allt skitskumt folk och insåg att det verkligen finns hur många dansstilar som helst som inte är namngett än! Men eftersom jag vart skittrött så satte vi oss i sanden med en sprithink(faktiskt inte jag, vart inte sugen) och när vi trodde kl blivit 3 vandrade vi hemåt men när vi kom fram till motellet insåg vi att kl bara var kvart i 2.. Detta är det lustiga med Patong, inga klockor stämmer! Detta hände förra gången det bara var jag, S o K i Patong, kollade nog på 4klockor där alla visade olika så man vet aldrig när man kommer hem!

Fredag: Kl11 checka vi ut och drog ner till stranden! Låg där hela dagen, även denna i skuggan för satan vad varmt det blev! Låg och pratade om morden på Hallandsåsen för det visade sig att Carro gick i samma klass som mördarna, att vi fortfarande var oroliga för mopsen(där inser ni hur oroliga och illa det faktiskt var) och allt vad vi kom på! Självklart badade vi också men när jag bada den sista gången så skulle jag lägga mig för att flyta men sen drog jag ihop benen så jag skulle räta upp mig, kan säga att jag flöt i fosterställning och helt plötsligt har jag en manet mellan brösten och benen, tror ni att jag skrek?.. OHFAN!! Sen vart det bara smådopp vid strandkanten. På kvällen blev det middag och ännu mera shopping men bilder på detta kommer komma!

Nu tror jag inte att jag fick med allt jag ville berätta för er, skrev en lapp på jobbet imorse men den glömde jag på jobbet så får väl lägga till i ett annat inlägg! Bilder kommer i nästa inlägg!

jag slutade en timme senare..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0