huvudvärk så in i helsike ikväll!

Jaha, vad har hänt sen mitt misslyckande med min tungpiercing och min vackra klänning?
Inte ett skit kan jag säga er rent ut sagt.
Idag var sista jobbedagen och imorgon och på fredag har vi ledigt sen är det bara 3dar kvar att jobba i februarimånad!

kan iallafall säga att jag har varit skitirriterad på nästan alla thailändare som kör bil. Nej förlåt, försöker köra bil.. Som ni läst tidigare så kan inte thailändare köra bil.
Med tanke på att jag är så irriterad för tillfället kan jag göra en bra o dålig lista i nuläget:

Dåliga/irriterade saker med Thailand just nu:
- jag vet att alla vill väl och vara trevliga men ibland är det väldigt jobbigt att säga "ja jag mår bra men är skittrött(och tänka samtidigt "jag e så trött att jag inte vill prata, låt mig va!") till varenda person man möter. På morgonen har jag inget humör alls kan jag säga. Jag är ingen morgonmänniska och håller hellre käft än att öppna käften med otur att jag kommer låta som en bitch.
- vi har ju som sagt lånat en bil och när vi jobbar så lämnar vi in bilnycklarna så dom kan använda den på dagen. Det enda störriga är att dom kan inte tanka efter sig och varje gång får vi hålla tummarna att vi kommer ända hem från jobb till lägenheten. Vi tankar när vi ska till Phuket town eller Patong men sen används ju inte all den bensin vi tankat och sen tar dom upp det när vi börjar jobba igen och dom tar bilen men sen tankar ju inte dom efter sig. Och imorse när jag lämna bilen sa jag faktiskt att dom måste tanka för där är ingen bensin kvar, men när vi starta bilen nu ikväll för att åka hem så var den ändå inte tankad..
- alla påpekar min kropp och vikt. "you look like a fat cheese!=)" fick jag av min ena chef häromkvällen när jag stod och flåsa efter luft för där finns aldrig något syre på kvällarna och jag kan inte jobba. mer behöver jag nog inte nämna.
- sovmorgonar! jag behöver sömn!!!!!!
- för mycket personal. jag kan inte säga om detta är bra eller dåligt för mig. bra för att jag har tid att vila på kontoret men dåligt för då finns det så lite att göra, det e detta som gör mig trött. Här är överbemmanat på nästan alla restaruranger kan jag tycka och detta gör att jag inte har så mycket att göra för vissa saker vill jag inte ha ansvar för såsom kassa och telefonen.
- dom borde vara bättre på engelska när dom är ett så stort turistland!
- en löjlig sak men måste nämnas ändå, hatar solen som gör att jag inte kan göra mig rödhårig riktigt än! kommer se ut som ariel och det är itne det jag strävar efter.
- alla myror som kommer in överallt. detta gör att vi inte kan ha någon mat alls och det verkar inte personalen på vårt boende fatta. det enda dom säger är att det är för att ni har mat. Ja men vad ska vi annars äta när vi bor här i 2.5månad? papper?!

bra saker med thailand just nu:
- att vakna till en soluppgång är underbart.
- jag har en bra chef (ägaren) som bryr sig väldigt mycket om hur vi har det.
- alla mopsar som finns här. rätt så komiskt med tanke på att mopsar är känsliga mot värme.
- älskar att ha sommarklänningar, äta glass, ha flipflops, vara brun och ligga på en solstrand i februarimånad.
- jag lär mig thailändska.
- träffar väldigt många trevliga svenskar och danskar.
- och självklart att bara få vara i ett varmt land i 1.5månad till men det blir faktiskt väldigt jobbigt när man jobbar. man orkar inte äta nägon varm mat, man glömmer bort att dricka, man känner sig svimfärdig osv.

som ni ser är den irriterande listan längre men det e bara för jag har PMS. Självklart är mycket bra med Thailand men just nu går jobbet väldigt segt för mig och det är det som gör det så irriterande.
Just nu behöver jag verkligen att dessa 3veckorna går undan snabbt så jag kan ut och se resten av landet och kanska tillomed Kambodja, Anchor wat men det återstår att se om man behövde visum för att bara komma in i landet. Nai Yang är lite för litet för mig att vara här i 2.5månad men ta mig inte fel nu, jag är otroligt tacksam för detta erbjudandet jag fick, jag visste ju inte ens vem Lars va (ägaren) förren jag kom ner hit till Thailand. Egentligen är det bara Simon som ska ha denna upplevelsen med tanke på att han är inom yrket och jag har bara haft en väldig tur med att få följa med på en hörna och blivit erbjuden det jag blivit. Men nu är jag redo att se resten av landet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0