uppdatering från igår och idag

Så, angående gårdagen:
Att en hel dag kan bero på vem man jobbar med är väldigt underligt, så är det för mig dom flesta dagarna men gårdagen blev bra på kvällen ändå för nästan hela tiden satt vi bara i kylrummet och lärde varandra språket och snacka skit fram tills vi hörde något bankande som visade sig vara en Jeep full med barn som skapade musik genom att slå på kastruller, det visade sig att bilen bakom den Jeepen hade en blivande brud (vad det såg ut som) som verkade ha sin lilla möhippa eller något haha! det såg väldigt roligt och lekfullt ut och man blev glad när man såg 6åringarna hha skitkul med ett gäng kastruller! =)
 
Angående idag:
Ännu en seg dag men även denna rullade på snabbt och imorgon är sista dagen sen tar vi helg som ska spenderas i Phuket town.
Idag var det Simon som skulle stå för menyn på kvällen, igår kom allting han behövde men när vi återvände till jobbet på kvällen och han skulle börja skala räkorna till toast skagen så visade det sig att kökspersonalen nere i personalköket hade tagit alla för att göra lunch till dagen efter.. blev måttligt irriterad för man kan väl förfan fråga vart räkorna kommer ifrån?!

Några nya ord lovade jag er, här kommer dom: (vet inte stavningen men skriver uttalet)
Liten: lek
Stor: yay
Sätt dig: nang
Toapapper: hong nam ying
Cigg: bo li
Snus/tobak: ya sen
Ros: gulap (en kock stod och forma rosor från frukter så därför vi kom in på ros mitt i allt)
Handduk: pa kon nå
Frys: to yen
Katt: kas meo
Hund: ma
Kom: ma (hund och kom beror på uttalet)
Skål: deuom
Vatten: nam plao(nam säger man framför något som har med dricka att göra och plao är vatten)

Blev ni lite smartare? Jag försökte få ett huvud på hur det gäller med körkort här och trafikregler men det enda jag fick fram var att det finns ett körkort och ett bilkort :S tyckte det lät väldigt konstigt så ska försöka ta reda lite mer på det när jag kan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0