vad har hänt i Phuket, Nai Yang?

Ännu en dag här i Thailand har gått förbi, värsta morgonen någonsin för kändes som att jag var den enda som jobbade! Först var det rätt så lugnt så då tänkte jag att jag skulle gå in och förbereda för lunchen så jag gick in i köket för att putsa glasen och det tog ungefär 20minuter, eftersom jag såg att dom andra två servitriserna inte stressa ihjäl sig och bara strosa runder så tänkte jag att de säkert inte behövde min hjälp så jag fortsatte..

..när jag kommer ut så stor det disk överallt och det enda den ena servitrisen gör är att försvinna och den andra går runder tills han väljer att ställa sig och prata med gästerna vid ett bord.. tycker han verkligen att det är lämpligt att göra det när det ser ut som kriget?! 
Vart så förbannad eftersom JAG fick plocka undan ALL disk själv och han bara stod där vid gästerna fast jag gav han onda ögat som skulle mena "hjälp mig då!!" men nejdå! Där sprang jag i flera timmar och försökte få ordning på allt men när det tillslut var undanplockat och lunchen var förbered inne i matsalen så gick jag fantame ner till omklädningsrummet och la mig för att vila i en halvtimme! Tyckte jag var värd det efter denna hetsmorgon!

Fick allafall dricks, för att komma till något annat, 1160bath! MAN TACKAR! Det blev som sagt den klockan jag pratade om för något inlägg sen.
Vad har mer hänt? hmm.. inte ett skit skulle jag tro. bara en massa skrik på thailändare som itne kan köra bil! Som en idag, hade fullt fritt framför sig och vi ligger bakom honom men nejdå, man ska ändå köra i 5km/h -.- det räckte inte med det för han skulle köra mitt i vägen istället för att köra på sin väghalva men när vi tillslut kände att vi skulle kunna komma förbi med bilen körde vi om och skrek "MOVE"!

Sen har inget mer hänt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0