en fullspäckad och snabb dag!

Det är rätt så roligt och lustigt att se hur marken börjar ryka när det har ösregnat ute! I 4dagar nu har det regnar från 14.30 och sen fortsatt inpå kvällen men mig bekymrar det inte iallafall för jag jobbar fram till onsdag sen tar jag ledigt i två dagar!
Har fått vårt feb-schema också, jobbar 8-14 sen paus innan jobb 18-21 igen. blir faktiskt rätt så bra att jobba så för då kan man äntligen börja traska till gymmet (som jag gjorde idag!!!) eller bli brun vid poolen!
Simon har precis somnat.. en timme innan vi börjar jobba igen -,- och innan dess kollade vi faktiskt upp hur vi hade tänkt oss att resa när vi väl är lediga! Problemet är att vi har en biljett från Phuket till Bangkok när vi ska flyga hem igen och den behöver vi bli av med för vi vill avsluta hela resan i Bangkok då jag tänkt shoppa som en tok på centrumet MBK och om vi måste ta flygbiljetten från Phuket till Bangkok igen blir det ju bara slöseri med pengar med tanke på att ta sig från B. till P. kostar ca 1500kr och varför ska vi åka till Phuket när vi ändå ska till Bangkok igen? Så just nu ser det ut som att vi ska avboka den biljetten och bara flyga mellan Bangkok och Sverige den 15april!



Angående jobbet så har jag varit ganska nedlåtande om det, men idag när vi jobba split-schema så kändes det faktiskt helt okej! Jag börjar 8 och frukosten slutar vid 11, då är det avdukning och lunchdukning som ska fixas, och direkt efter det äter jag, sen har jag bara två timmar kvar för att smälta maten innan jag kan ta mig till gymmet för att inte få håll! Sen kan jag göra vad fan jag vill i 4h innan jag börjar jobba igen 18-21 och det är faktiskt sällan det är mycket folk på kvällsmiddagen, för folket kommer inte om det regnar, då blir det roomservice och dom som väl kommer dyker inte upp förren halv8-8 och då slutar jag ju snart!

Idag var det en sån skön dag! Direkt efter frullen och lunchätandet så har vi två kvinnor på hotellet som visar sig vara här för att göra PR för hoteller och även spela in till Anna Skipper programmet så eftersom det är lättast att förklara om vad det är för hjälp dom behöver på svenska så fick faktiskt lilla jag stå för det ansvaret!
Den ena kvinnan av dom har redan vägt in sig och så för programmet och det enda krav hon fått är att hon måste hålla vikten när hon är här i Thailand för om hon kommer hem lättare så stämmer inte siffrorna överrens. Dom åker hem på måndag och börjar spela in på tisdagen för programmet! Sen i april kommer dom tillbaka för att spela in fortsättningen på hur hela viktminskningen och äventyret har gått och det kommer dom spela in på mitt jobb där hon kommer få lära sig att laga mat osv. och det blir ju självklart bra PR för hotellet! Har även letat runder som en galning efter t-shirts hon kan ha med till Sverige med hotell-logan på som hon kan ha när hon tränar men eftersom det är så kort varsel vet jag inte hur det ser ut på den fronten!
Tyvärr kommer jag inte vara med i Skipp-programmet då jag inte ens befinner mig i Phuket då men däremot har hon sagt att hon kommer nämna mig i sin blogg (hon kommer blogga om hela resan och förändringen osv) för att ha hjälp till lite på traven! Man tackar!
Hennes blogg hittar ni under namnet Beatrice Renner på finest.se! Hon har haft en bloggpaus nu ett tag men kommer att börja blogga igen nu alldeles strax!

Nej, måste fixa håret så man inte ser ut som en tok och sen blir det jobb i 3h! Godmorgon förresten Sverige som precis har vaknat bakis denna lördagsmorgon! (kl är ju 11.15 när jag skriver detta inlägg hos er men här är kl faktiskt 17.15!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0