en vecka nu här i thailand

Blev inget jobb idag. Efter all migrän har jag inte sovit ett skit inatt och tuppen, hunden och flygplanen gjorde itne saken bättre! Kände mig dum mot Simon som får äta frukost själv, jobba själv och inte kunna prata svenska med någon men vad ska man göra? :/

Ska försöka sova igen det jag har missat inatt, kanske först äta något från hotellrestaurangen så man inte vaknar upp helt tom i magen! Rädd att man ska komma hem smällfet istället för att vara brun och fit, för gymmet och träning har inte blivit så mycket som man trodde med tanke på att man inte direkt kan eller orkar springa på ett löpband direkt efter man jobbat, gått och stått upp i 10h.. är bara ledig två dagar i veckan men igår fick vi reda på att om vi ville kan vi ha "splitade" tider, att man jobbar från 8-12 sen börjar man igen på kvällen kl18-21 och det låter mycket bättre och skonsamare för mina knän.

Hittills har det inte blivit så mycket upptäckter och därav blir det tråkigt här i bloggen men det kommer nog igång snart! Tänkte att jag skulle sy upp några klänningar jag har i huvudet. Den lilla svarta jag har där hemma är för liten, tuttarna får ju fan inte plats! kan dom inte sluta växa snart?! paha!
Något jag tagit reda på hittils är iallafall:

-
dom har inte numret 13 (har inte vissa heller i Sverige men detta visste inte jag)
- dom små "tempelhusen" som står lite överallt handlar om själar. att innan man byggde sitt hus eller affär på den platsen så fanns det en själ där innan, därför har man byggt ett mini-tempel till denna själ så att själen inte ska tro att man bara skjutsar ut den från platsen! (om jag fatta det rätt från kökschefen)
- alla hälsar på alla, och då menar jag alla!
- man tar inte en thailändare på huvudet, varför vet jag faktiskt inte?
- kvinnorna får inte gå in till templet med linne och korta shorts eller kjol.
- ett ord kan betyda flera saker beroende på vilken ljus och mörk tonart du har i uttalet och hur högt och lågt man säger det. "ma" betyder bl.a. häst och ..något jag inte minns haha
 
och sen var det en massa annat men just nu har jag inte lust att leta efter lappen jag skrev allt på! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0