molnign dag men bränd ändå!

molnigt men ändå bränt mig! kl9 satt jag i frisörstolen och korta av mitt hår. inte så mycket men får testa på och sen se om jag ska ha det kortare.
Tog taxi in till Nai yang beach för lite sol men det varade bara i en halvtimme sammanlagt sen vart det moln men ändå har jag lyckats bränna ansiktet och bröstet!

Vi mötte sedan upp Simons chef och hans två döttrar Vera och Alice och körde till ett vattenland som heter JungleSplash.. inte värt 300kr men roligt var det den timmen vi var där, haha!
När dom hämtade upp oss och vi skulle köra hoppade Vera och Alice upp på flaket på Jeepen och frågade stort:"kan man sitta där?!" JA klart, säger dom men när vägarna inte är dom bästa så får jag nog ta med en kudde nästa gång jag vet vi ska köra många i bilen!

Vad har mer hänt idag..?
blivit blåsta på taxipengar nu ikväll så blev att vi lämna gubbarna och fortsatte gå men som man alltid gör i Thailand så hittar man en bra och billig taxi bara runt hörnet ;) så det man ska tänka på när man är här i detta landet är att om tillexempel man är ute och shoppar, hittar en fin sak man vill ha men inte har tillräckligt med pengar så ska man inte få panik och börja tigga runder, för då kan man bara gå hem tomhänt, äta och sova och gå till ett annat ställe dagen efter för sakerna finns överallt!

Ska även förstöka lägga in en massa bra tips på¨vad man ska tänka på och så här i Thailand! Något jag läste på hotellet vi arbetar på är att man inte ska ta en thailändare på huvudet.. varför? ingen aning.

patong beach


arbetsplatsen


mat-marknaden! fast fanns två stånd där det fanns nödvändigt skit!


man måste bara älska denna totlen på drickbaren på Nai yang beach!
här fanns det inga nät från maneterna men vår ena chef sa att dom inte haft problem ännu iallafall!


bilresan dit! Vera till vänster och alice till höger!


Just det, käkade BBQ-middag på hotellet idag(det vi arbetar på) för att få se uppläggen och vad som kan tänkas komma för Simon. Alla har hälsat på oss idag och vet nu vilka vi är och imorgon kl8 börjar vi med frukost, sen hitta kläder, presentera oss för alla och gå vid sidan om för att lära oss lite! Maten är nog det godaste jag ätit där! Ja, förrutom Simons mat ofc! ;)
Mer bilder finns på facebook! Nu ligger vi och tittar över hur det går för Simons syster som är och tävlar i bowling, tre året hon deltar i denna tävlingen och dom senaste två har hon vunnit.. 100.000kr per gång.. håll tummarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0