första bikten 2011

dom senaste dagarna har jag som sagt städat hemma i mammas hus som hon nu sålt.
och nu när jag har legat i sängen och bara deppat så har jag tänkt att städa gör jag hela tiden. hela tiden pratar vi om nu. jag dammsuger alltid, jag dammar alltid av, diskar alltid fast det är lika mycket disk alltid som ska diskas, tvättar alltid, städar alltid badrummet, kan göra om hela vardagsrummet lite då och då.
och nu har jag kommit på varför,
för att jag inte är nöjd med mig själv.
jag städar alltid för att jag inte är nöjd.
nu med bilskulden så blev inte mitt gamla jobb som jag trodde, det sket sig och det gjorde det svårare för mig och därför har jag gnabbat ner mig i städning för att inte låta Simon bo i ett stökigt och smutsigt hem.
samma gäller shoppingen, att shoppa både till mig själv och till hemmet för att göra det vackrare.
jag shoppar för att få känna mig vacker, inte så konstigt kanske ni tycker nu men eftersom jag inte har pengar så är det konstigt att jag alltid lyckas komma på genvägar för att få ett plagg jag vill ha, genom presentkort eller mamma.
jag shoppar för att känna mig snygg och att Simon ska få något att titta på med tanke på att jag inte kunnat betala av.
jag shoppar även för att jag inte kunnat träna/haft råd med gymkortet men hade jag lagt dom shoppingpengarna på ett gymkort istället hade jag ju självklart mått bättre, så varför har jag inte tänkt så innan?
kläder gör inte en gladare, skor gör inte en gladare, inte nagellack eller smycken heller
men det är vid sånahär dagar jag önskar att man bara kunde knäppa med fingrarna och få saker gjorda..

är det någon som mer känner sig träffad eller är jag så blåst och otillräcklig? för det är precis så jag känner mig, otillräcklig. och det är därför jag shoppar och städar.. det gör faktiskt ganska ont.
jag ska inte behövas säga till att jag inte behöver det, eller det eller den saken och att lägenheten är fin som den är, jag ska inte behöva ha barnvakt över mina pengar för jag börjar närma mig 20snåret nu men just nu behöver jag nog faktiskt det iallafall.
hur många är det som skakar på huvet när jag nu säger att jag ska ge mig på badrummet och skrubba badkaret?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0