1,2,3 fanta och rosé

OOkej, detta blir en snabbis:
1. igår åkte jag till Drugstore här i Naiyang (ligger snett mitt emot Mango Saloon om ni någonsin kommer hit och undrar) för att få medicin till min tå och här ska jag vara ärlig och skriva vad för medicin det är: nagelsvampsmedicin. där kom det ut ur garderoben. och jag fick tabletter jag ska ta morgon och kväll i en vecka. Tog den första pillan imorse till frukosten och när jag sen bytta om sådär 5min senare så såg jag några prickar på låren men tänkte inte mer på det..
Nu kl 17.00 är jag täckt av dom.. och dom börjar klia lite.. tack för den! Hittils har dom inte kommit till ansiktet men gör dom seriöst det så går jag inte till jobbet! Och nej, det är inget sätt att försöka slippa jobba men aldrig i livet att jag lägger smink över det och kanske gör det värre!!
Ser ut som jag fått Röda hund förfan!


2. Prata äntligen med min syster på Skype, bestämde date imorse och nu har vi precis pratat klart efter 50min. Hon sa att även hon fått såna utslag när hon tog en medicin när hon bodde i Tunisien men att det hade med att hon inte drack tillräckligt så nu har jag precis beställt 3vattenflaskor som står på kylning!
3. 2.5dag kvar att jobba!!!
4. Här kommer äntligen den Håkan-bilden jag berätta om innan:

och ja, han var faktiskt lika kort som det ser ut på bilden! men trevlig prick!=)
5. Nu känner jag hur det börjar klia ännu mera..(!)
6. Ger en positiv och glad tanke åt mina gäster som upptäcker att jag är svenska och kan få exakt den beställning dom vill ha (lättare på svenska ju) och blir så glada av att se mig varje morgon!
7. Har kommit på att jag ska ta min lillebror till en liten 4dars-weekend till London, han vill dit och träffa Luke&Felix samt se allting och jag vill bara se allting! Dock får han jobba ihop det också för betala allt tänkte jag inte göra för så lätt får han det icke! :P
8. På jobbet finns det två ställen man äter frukost på, ett för dom som bor i lägenheterna (mest barnfamiljer) och ett där dom som bara e 2-3st som bor i bungalowsen där jag jobbar. Nu har det blivit något konstigt så nu har 10 lägenheter anmält sig till att äta frukost där jag jobbar, och vi hade redan rätt så bra fullt på det men tydligen kan inte den ansvariga säga nej, detta resulterar i att många svettdroppar faller, mina fötter jäktar så mycket att jag får ont och vi behöver en till kaffemaskin. Idag och igår hade vi så fullt att vi fick sätta folk där inne istället och visst är det liiiiite min (o)tur att få de jäktigaste och stressigaste morgonarna just på dom sista dagarna jag jobbar.

nu tror jag inte att det var något mer som ni behövde veta. JO en sak till: ni som beställt skor av mig, självklart testas ju dessa av min friska fot, så äcklig är jag faktiskt inte! PAHA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0