Ao Nang, Krabi

Fick precis reda på att vi visst det har internet där vi bor!
iallafall så landade vi i Ao Nang igår och tog första bästa ställe som taximannen tog oss till, vi tänkte att 700bath är billigt och bra och vi ska ju bara sova där. Men det regna nästan hela dagen/kvällen igår och vi var hemma tidigare än väntat men vi hade lyckats få med oss två filmer hem så sysselsatta var vi.
Låt mig bara säga att när man varit på koh yao-öarna i ett par dagar och sen kommer till Ao Nang och både jag&Simon säger "civilisation!!" då vet man att Koh Yao-öarna är för lugnt för oss!

Vi hitta ett ställe redan igårkväll när vi var ute för att se staden vi hamnat i och vi gick hit redan imorse så vi kom ifrån det andra sunkiga stället. Okej, jag är inte kräsen, det såg ni på första bungalown vi hade på Yao Noi men den var bara sån där "här har det varit många och skuttat i sängen!!"-ställe men det funkade. Stället heter Ao Nag Garden home någonting men där vi bor nu idag fram tills söndag heter J-hotel och kostar bara 600bath per natt och här är nyrenoverad stor dusch med sittplats, RIKTIG TOALETT! och bra vatten man kan borsta tänderna med så man slipper få hjälp av Simon som måste hålla vattenflaskan! Tänk på det när ni är ute: är inte handfatet rent och "nytt" så hade iallafall inte jag använt vattnet i kranen. Allt beror fan på hur det ser ut tyvärr x) Men här rekommenderar jag att ni ska bo om ni vill ha billigt, nära stranden och shoppingen samt restauranger! Be bara om vägen till J-hotel av en tuktuk-chaffis så har ni ett säkert kort!
Imorgon säger dom att det ska bli sol, bra för idag har det bara regnat och jag har känt mig panikslagen för då kan man inte göra så mycket tyvärr! Men regnar det imorgon gråter jag floder!
Igår glömde jag tyvärr ta med kameran ut vilket var ett jäkla misstag för precis när vi kommer ner längst strandvägen där shoppingen finns så blir det värsta kallabalik på gatan med massa thailändare som har en cermoni av något slag och längst bak går 4-5 ungdomar med varsin jättelång tandpetare rakt igenom kinderna! PIERCADE! Alla turister stod med hackorna i marken och jag kände bara för att le hela kvällen för det var något dessa ungdomar verkligen inte gjorde, killen fick hjälp med att dricka vatten ur flaska förfan! :S

Nej, jag minns inte om hotellet stängde ner internet 20.30 eller 21 så jag måste spara nu innan allt skiter sig!
Gonatt! Skriver mer imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0