Hejdå Naiyang!



Nu har vi packat ner allting vi äger och kommer äga den framtida månaden!
Vi har tyvärr en väska för mycket och det ser nog ut som att vi får skicka hem vissa saker innan men vi får se vart vi kan hitta ett postkontor.
Nu är klockan 21 och om en timme har Simon paxat datan för ikväll behöver han ju inte sitta uppe hela natten för en ynka hockeymatch utan den börjar redan om en timme!
Jag själv ska tvinga han att spela Yatzy med mig i en hel timme tills dess, annars kommer jag aldrig klara av denna kväll men skrik från Simon och publiken, alla straffljud, alla "ååh, aah, OOH!!!domaren, såg du inte det eller?!?!?!" osv osv -.-

Imorgon ska vi försöka pricka in så vi tar 11-båten över till Koh Yao Noi så detta blir nog fan det sista inlägget jag gör här i Phuket!
Uppdateringen kan bli lite tråkig men det har ni nog överseende med, jag får bjusa på ett bildregn när jag väl får igång internet på datorn.
PUSS&KRAM!

ps
. något jag lärde mig inatt påväg hem från Phuket town är att om ni någonsin kör bil själv i Thailand och närmar er ett trafikljus där ni ser att det börjar bli grönt, gör då denna tjänst för mig:
STÄNG AV MUSIKEN PÅ RADION OCH SAKTA NER!!!!!
Det visar sig att på kvällarna/nätterna så stannar inte vissa thailändare fast dom precis fått rött utan dom bara lägger sig på tutan (förhoppningsvis) och kör mot rött och detta kan ju då orsaka en olycka eller två.
Det som är smart här är att man har en sifferdisplay där det visar hur länge du har grönt eller rött, men är det så att en annan bil på en annan väg precis fått rött men ändå kör i så hög fart att han inte kan stanna så kör dom bara på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0