idag drar vi till Koh Lanta

Ja som ni kunde se innan så blev det en utflykt igår! Vi hade strålande tur med vädret och solen sken utan att vara för varmt!
Vi åkte först till Hot spring waterfall här i Krabi, sen vidare till Emerald pool som var så otroligt halt att jag inte är förvånad att guiden(som för övrigt sög!!) sa åt oss att det är lättare att hoppa i än att gå i så halt var det.
Sen blev det en jävla biltur, alldeles för lång bara för att äta lunch men då tänkte vi att det ändå måste vara här vi ska rida på elefanter för varför skulle vi åka ut så långt i ingenstans för bara lite mat?? Men jo, exakt så låg fallet till och när vi ätit klart hoppa vi in i bilen igen..
Kan säga att utflykten var inte värt pengarna då man kände att man baaaara satt i bilen hela tiden påväg mellan ställena. Näst sist var Tiger Cave Temple där vi var i 1.5h bara för att folk ville hinna gå upp 1500trappsteg upp på en klippa för att se utsikten så där satt jag och Simon och käka glass i 1.5h. Men när vi sen satte oss i bilen hörde vi bara att det verkligen inte var värt att gå ända upp dit så kan väl säga att resan var slöseri med tid för elefanttreekingen var inget vi vill göra om heller! Djurplågeri rent utav helvete! Den ena elefantföraren hade ju tydligen blod på sin pinne dom leder elefanten med!
Det enda som var najs var waterfall. Att sitta mitt ute i junglen i 40-50grader varmvatten som forsar ner på en var underbart men enligt min åsikt kunde man bytat den 1.5h på tiger cave och lagt den timmen på waterfall där vi bara var i 45min..

Och en sak till: japaner är nog dom mest irriterande människorna! Fotar minsta lilla sak, minsta lilla myra(ooh jag skämtar ärligt talat inte!!!) är försenade något så in i helvete HELA TIDEN och kan inte prata med låg ton!!! Ni skulle sett mig och Simon denna dagen, den var inte nådig!! 

Nej, en sista sak: Jag blev helt plötsligt väldigt skitnödig när vi besökte Tiger Cave att jag självklart bestämde mig för att gå på toan och göra något åt saken. Men smarta som thailändare är så går jag ut lika snabbt som jag kom in på toan för inte fan fanns det papper på toan!! Nej papper ska inte finnas på toan för där har vi en sprutvattenslang som man ska tvätta stjärten med!!!!! "hade jag velat komma ut blöt om röven så hade jag väl förfan lika bra kunnat bajsa ner mig och gnuggat runt det på skinkorna!!"

Iallafall
för att göra det lättare för er läsare att förstå vad som kommer hända de närmsta dagarna summerar jag att jag och Simon boka allting fram tills den 2april igårkväll. Vi hitta ett bra erbjudande på Koh Lanta med transport och hotell för ett billigt pris, samt att få sitta på gränsbussen den 1april för att förlänga vårat visum och åka över till Malaysia ett tag!

Nej nu måste vi packa om våra kaos till väskor sen leta frukost!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0