två dumma hundar!

En sak som var positiv idag var att jag kom på att vi har Cartoon på TVn här. Elle ja, det heter Boomerang som det blivit omdöpt till men gamla avsnitt från min barndom finns där! På kvällarna ses det bl.a. RosaPantern och nu ligger vi och kollar på "2 dumma hundar"!
Kvällen har bara erbjudit oss regn och regn men när jag insåg att jag var hungrig tvingade jag ut Simon på gatorna! Vi försökte även få tillbaka pengarna vi inte fick användning av idag för utflykten men det hela slutade med att vi bestämde oss för att stanna här i AoNang ett par dagar till i hopp om att bättre väder komma skall. Det verkar liksom som att de bästa utflykterna för Krabi görs härifrån och eftersom vi har tiden så får vi antingen offra ett par dagar om det nu inte blir bättre väder eller så hade vi kanske missat ett par upplevelser om vi hade dragit härifrån som planerat (imorgon alltså).

Denna eftermiddagen har bara bestått av massa ångest över vädret men vi får väl helt enkelt roa oss med yatzyspel, kinaschack och dubbade filmer på TVn och är inte vädret bättre om ett par dagar drar vi våra väskor mot Hua Hin och skiter i att sticka till Koh Lanta då det ändå bara är en avslappnings-ö utan sevärdigheter. Men blir det bättre väder och vi gjort våra utflykter vi vill så drar vi nog ner mot Koh Lanta iallafall för att njuta av solen som gömmer sig bakom molnen nånstans och sen vidare mot Hua Hin.
- Det enda vi har som i-landsproblem är: "var tar vi oss bäst om vi ska förlänga vårt visum, kambodja eller malaysia?". Med andra ord så beror allting på vädret som just nu suger rumpa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0