tillbaks i aonang!

Ja, vart ska man börja nu då?
Vi åkte som sagt till Koh Lanta i ...söndags? och låg och kolla på regnet..
Nej okej inte bara men dåligt väder var det iaf förrutom igår så då låg vi min själ o dar på stranden med varsin drink fast molnen stod framme men brända blev vi iallafall!
Vi lyckades hitta ett postkontor här också så vi köpte med oss en stor kartong, fyllde den och skicka hem den så nu är vi 10kg lättare!
När vi stod framme i kassan för att invänta de höga siffrorna på 7000bath-nånting som vi hade räknat med så säger kassören: "-ooh expensive för you, 4600bath!" jag&simon: "OKEJ:D" och kassören kollar konstigt på oss men när man får ett mindre pris än vad man räknat med blev vi bara glada att få bli av med skiten! Man packar med sig så otroligt onödigt när man bara använder en tredjedel av det!

Resan dit var ju som sagt ett helvete men resan hem var nog ännu värre.. han kom en halvtimme för tidigt med taxibussen så vi fick ingen frukost, sen var det bara jag och simon i bussen och helt plötsligt stannar han till och där står vi i 20min utan att veta var som händer. Men efter dessa 20min kom en buss bakom och lämna av folk som skulle med oss över till Krabi men när han sen kör vidare så kör han ner till vårat hotell igen och hämtar upp en människa som skulle med oss.. då undrar jag nu "varför hämtade han oss en halvtimme tidigare, lät oss sitta i en rutten bil i 20min och sen ändå skulle hämta en annan person vid vårat hotell?!"
Aja, detta var självklart inte allt för när han sen kör iväg igen stannar han helt plötsligt och inser att han kört 100m för långt så han BACKAR hela vägen tillbaka till dig han skulle sen efter detta stoppet så kör han ner till vårat hotell ytterligare en gång till och såhär höll det på i en timme.. Han visste inte var hotellen låg, han kunde inte köra, han kunde inte se ut för det puckot hade ju tonat alla sina rutor på bilen så han fick dra ner fönsterrutan eller öppna dörren ibland för att se vart han körde... Vi var måttligt irriterade iaf men efter att ha lantat på Krabi,kört igenom några översvämningar, sett vägar försvinna och hus som rasat så landade vi äntligen på J-hotell!

Ikväll står det buffe på schemat. Vi hitta ett ställe som heter Bernies place där dom har grillbuffe varje kväll för 250bath och då får man verkligen något för vart ända öre! Så gott och så mycket mat inklusive glass till efterätt! Här kan man dessutom hitta en bra turistguide eller vad det nu heter, men en sån person som kan boka och hitta bra och billiga resor till en, vi ska dit nu ikväll igen och boka resan till Bangkok för vädret sägs inte bli bättre. Men nu sa Simon att vädret är bra i Hua Hin så vi kanske drar dit först.

Vi hann även med att köpa filmer på Koh Lanta, vi blev "black swan", "love and other drugs" och "social network"-rikare men jag fick även med mig en dvd med Tom&Jerry! Vet man inte vad man ska köpa till mig i present så är T&J-filmer ett perfekt val, skojar absolut inte! Det kan få mig på det bästa humöret som finns, älskar det!

Black Swan - inte den sortens film jag trodde men jag gillade den skarpt! Mila Kunis trodde jag inte kunde klara av en sån roll hon hade och trodde inte det skulle vara en rysare. Winona Ryder var bara rälig med sin hackande nagelfil i ansiktet :S om ser jag den gärna iallafall! Social network var också bättre än vad jag trodde men vettefan asså, jag tyckte han stal idéen till facebook!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0