börjar kolla upp sevärdigheter nu!



Nu har vi äntligen fått helg vi också och såhär firar vi det, kakor och yatzy! Nu är det bara 5jobbedagar kvar! Tänk er när det nyss (läs: för ett bra tag sen) var det 28jobbedagar kvar. Nu har jag bara 1dag av BBQ-buffee, 1dag kvar av Simons menykväll, 1dag kvar av pastabuffee, 1dag kvar av thaibuffee, och 1dag kvar av den vanliga a la catre-kvällen kvar och sen kan vi resa och göra vad fan vi vill i 1månad!
Och vet ni vad det bästa är, jag fick precis reda på att vi inte alls missar påsken och den goda maten, det är ju den 23april och vi är hemma en vecka innan, YEY!
men åter till jobbet, BBQ-buffee var det ikväll, Simon stod med ena kocken och drack "äppeljuice" och jag höll mig till min trogna cola, jävlar i havet vad jag dricker cola&sprite här nere=inte nådigt någonstans! Får ju förfan läsk(öl)mage snart!

Imorgon hade vi tänkt göra klart Phuket för oss, vi har ju redan varit i Kata, Karoon, Patong, Phuket town och Naiyang nu och jag känner lite att detta har jag sett klart på. Men imorgon tänkte vi ta Big Buddha och Chalongtemplet som ligger i Phuket town sen blir det nog inte så mycket mer här i Phuket.
Vi avboka vår ena flygbiljett för någon dag sen också, vi ska ju egentligen flyga från Phuket-Bangkok sen byta flyg från Bangkok-Sverige när vi flyger hem men eftersom vi tänkte ta Bangkok sista veckan vi är här så blir det bara ondöigt och dyrt för oss att ta oss tillbaka till Phuket bara för att flyga tillbaka till Bangkok. Idag kollade vi upp lite i Bangkok om vad vi bör tänka på, besöka, boende osv. Fick tillexempel reda på att trafiken där är tydligen så kaos-aktig att man blir tillsagd att ha med försäkringspapper och ID-handlingar med sig när man är ute för är det så att man hamnar i en olycka så kan det kosta en hel del tusenlappar då man inte får fri sjukvård i Thailand. Min gyn-undersökning jag hade gick på lite över 3000bath och där stod jag som ett fån utan pengar :S



här håller dom på att bygga Big Buddha, dom håller fortfarande på och om man vill kan man betala 100bath(ca 20kr) för en kakelplata där man kan skriva en liten hälsning på baksida så sätter dom dit det på själva byggnaden så hjälper man till lite på traven! Vår kompis Kecke skrev på sin kakelplatta: "hur många indianer får plats i ett träd? Tänk på den du Buddha!".. Kecke i ett nötskal!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0