dyngkåt och hur helig som helst

Min lördagskväll består av att rensa och fixa upp mitt liv.
De senaste dagarna har bestått av att söka jobb, såna jobb jag egentligen inte vill hamna inom.
Men som man får knipa igen och ta första bästa. Har en intervju på måndag innan mattelektionen men det jag är ute efter är ju ett vikariat i ett par månad framåt men lyckas jag inte bli erbjuden det just nu får jag helt enkelt snåla på rejält dessa närmsta månaderna, tur att jag redan köpt hälften av julklapparna iaf.

Ögonenbrynen ligger fint kammade med färg på, ska snart plockas.
Datorn ska rensas från onödiga bilder och skräp.
Disken har försvunnit, där försvann ett minus i livet.
Dammsugaren borde användas oftare.
Liksaså gymkortet som går ut om 15dagar som inte kommer fyllas på igen vad jag kan tro med min närmsta lönespecifikation.
Jag som trodde jag hade allt fixat och klart. Studenten, körkort, blev legitimerad undersköterska som 19åring, det lovas och lovas men inget händer.
Att ta ett jobb jag inte egentligen är sugen på att ha mina vägar på börjar sätta upp staket för mig från att rymma och det enda jag ser är att grinden är öppen men mina fötter är lite för bekvämma där dom står. Är nöjd med det jag redan har men hade gärna velat ha lite mer av det som redan finns där för mig.
Att sitta på arbetsformedlingen.se dygnet runt och försöka hitta utvägar till mina problem känns misslyckande på något sätt.

Hur många gånger jag än försöker klicka mig in på den hemsidan, rensa papper och pärmar, rensa nagellackslådar, troslådan, bilder på datorns som dammar, dammar rent lägenheten över huvudtaget, skriver budgetblad efter budgetblad, osv så är det ingenting som går ihop.
Har bara ett litet behov om att verkligen börja om från början, stryka allting jag har och börja om från start på något ställe där jag aldrig varit förut. Men eftersom det inte lyckas nu när jag har timjobb så är det väl bättre att jag har kvar dom och hoppas på att lyckan ska vända? För jag trivs verkligen på mina jobb jag har så vore synd att ta det där stryket.

Nej, nagellackslådan, troslådan och ögonbrynen får stå först i kö än sålänge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0