första advent

Kan väl börja med att säga att mina såna "fixar"-dagar är på g igen.
Senaste hårfärgningen slutade i att bli svarthårig, lila och röd och nu har jag verkligen inte råd att färga och tona och hålla på så jag funderar på att bara tona ut till min vanliga hårfärg och förhoppningsvis kan jag få avfärga håret igen i början på nästa år för att få det så enkelt som möjligt.
Gärna till april-maj får jag börja bli ljushårig igen för nu har jag betalat första delbetalningen och jag kan inte vara mer förväntansfull och glad över att jag valde att sticka dessa 4veckorna med Babajaga!

Nej, nu ska vi vända på steken! Första advent idag och samtidigt när man tänker den tanken och kollar ut för att komma på att julskyltningen är ikväll så kan man inget annat säga än att det verkligen inte känns som julen är på väg. Regn och moln är det enda vi Ängelholmare får stå ut med!
Så idag blir det storstädning för att välkomna julen samt att hämta upp julpynten från källaren. När man läser sina vänners bloggar som precis flyttat hemifrån och har sin första julpyntade första lägenhet så kom jag själv på att jag har också min första julpyntade lägenhet! Första julen med Simon bodde vi inte tillsammans och andra julen förra året pyntade vi inte eftersom vi flyttade till Thailand 1januari så i år blir det också vår tur att julpynta!
Simon hämtar mig på jobbet ikväll och så ska vi fira in första advent med julmust, lussekatter, pepparkakor med ädelost samt nya Dumle - pepparkakor med julstakarna i fönstren!



år .. 2008 tror jag?
jo, ljushårig får jag faktiskt bli nu för att skona plånboken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0