18 september - ångestdagen

idag blir bara en sån dag där jag behöver vara för mig själv.
Färga håret och utväxten, färga ögonbrynen.
Sola.
Städa undan allt skit och försöka få bort bananflugorna i köket efter att vår fastighetsmäklare bestämt att vi ska börja källsortera och ha matpåse istället för den vanliga sopåsen.
Småövningar här hemma.
Måla och fixa naglarna.
Rensa garderoben.
Vattna blommorna.
Dammsuga.
Smörja in hela kroppen i goa doftkrämer.
Bada med ansiktmask.
Ha vilken musik jag vill.
Prata med mig själv och få dumma svar tillbaka.
Komma på att om tio dagar åker jag till London.
Skriva in nya jobbtimmar.
Hitta korkade idiotbloggare som man kan störa sig på.
Rensa i hyllor.
Rensa bland sminket.

Och göra allmänt fräscht överallt och ingenstans.
Märks det att det är söndag idag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0