finns det nån sekreterare till alla saker som händer i huvet på en?

"crazy little thing called love" är på högsta volymen och jag har precis gjort stuvad blomkål alldeles själv och det ser faktiskt lyckat ut så nu gäller det att smaken är bra också! fick docka använda mjöl som jag inte är så förtjust i nu men det får gå för denna gång!

tar första tuggan nu:...

fyfan vad bra jag är! helt perfekt! hade kunnat koka blomkålen en minut mer men fy så gott!
lite småfunderingar jag haft på senaste:

* jag tänkte precis på en sak, kalorier är ju energi, det vi använder oss av för att klara av vardagen, så varför strävar man efter 0 kalorier? nej det går jag fortfarande inte på!
* skulle jag kunna skriva in allt jag äter under en dag så ni får en liten inblick? har lite vänner som frågar hit och dit så hade kanske varit något att läsa?
* när vi var på Ullared för 1.5vecka sen köpte vi en våg som visa att jag vägde 64.8kg. Vägde mig igår igen så jag har lite koll så jag inte går ner för mycket och låg på lagom 63.7kg. Ganska impad av mig själv!
* måste hitta pump till pilatesbollen jag köpte på Ullared till mina hemmaövningar.
* älskar att burger king har fullkornsbröd! älskar att jag hitta hamburgarbröd utan mjöl
*

har så mycket funderingar över hälsa och kost att det känns som jag måste sätta mig ner och renskriva allting för att ha en aning om hur mina vägar går. kommer bli skönt att få komma iväg i 4dagar till London som nu allt är bokat och klart. Ha lite tid för mig själv och få bara vara och tänka och se nya saker.
Funderar på att läsa ut boken jag läst nu ett litet tag för att hitta det jag söker efter, mål. . .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0