lchf del 2

Då börjar v på del 2 då.

Varför har jag valt LCHF? Varför är det bra för dig?
Har ett enkelt svar: ta bort sockret - insulinet sänks - dina fettceller börjar tömmas på överflöde - du går ner i vikt.

Det är som sagt inte fet mat som gör dig fet, det är sockret, stärkelsen och vitt mjöl. Bevisat i studier i över 100år faktiskt. Du blir mättare på fett, kolhydrater gör dig bara mätt för stunden och du vill ha mer kolhydrater. Tänk dig detta: Du ska köra från Ängelholm till Gbg eller Sthlm och du blir hungrig på vägen, du kör då in till Statiol som ligger med väldigt jämna mellanrum längst motorvägen som bara har vit bröd, godis och sockerdrycker. Du har inte så mycket mat att välja mellan förutom frukt och handlar kolhydrater. Varför tror du dom bara har kolhydrater när dom gör dig hungrigare och hungrigare och Statiol ligger med 5km avstånd?

Den enda kolhydraten jag faktiskt ätit idag är ett glas juice imorse (mjölk slut och vatten var inte gott på morgonen) och ett Tuc-kex och jag har varit väldigt mätt hela dagen idag, ätit kalorier men inte så mycket ändå eftersom jag varit mätt hela dagen.

Nej, MUMMA till LCHF. Se det inte som en diet för denna blir du mätt på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0